Kochając marzy się o przyszłości - Stefan Żeromski
 

15.04.2020r.

Dzień dobry! Mam nadzieję, że trochę odpoczeliścieUśmiech

Dziś:

- wyszukasz w tekście wskazany fragment;

- wypowiesz się na temat porządków w swoim najbliższym otoczeniu;

- napiszesz zdania na podany temat; 

- rozwiniesz zdania zgodnie z podaną zasadą;

- rozwiążesz zadania na dzielenie i mnożenie.

Zaczynamy! Nadszedł czas na nasze wiosenne porządki.

Na początek rozejrzyj się wokół siebie. Czy na biurku masz porządek? Czy zabawki są poukładane? Szkoda, że nie masz czarodziejskiej różdżki, która pomogłaby Ci uporać się z tym w mig. Zatem sróbujemy coś na to zaradzić. Wykonaj kolejne zadania, a dowiesz się, jak szybko pozbyć się bałaganu.

Na początek posłuchaj piosenki na youtube.com Wyszukaj piosenki pt. "Piosenka o sprzątaniu domu" - Mała Orkiestra Dni Naszych Jak myślisz, czy przyjemniej sprząta się przy wesołej muzyce?

Teraz otwórz podręcznik s. 51 i przeczytaj tekst pt. "Szafka skarbów". Odszukaj fragment, w którym Dawid wyjmował różne przedmioty z szafki. Udziel odpowiedzi ustnie na pytania. Jakie to były przedmioty? Co Dawid postanowił zrobić z odnalezionych znalezisk? Czy to dobry pomysł? Dlaczego?

Otwórz ćwiczenia s. 62, wykonaj zadania 1 i 2. Zapamiętaj informację w ramce!!! 

W zeszycie zapisz:

     Lekcja 15.04.2020r.

Temat: Rozwijamy zdania.

 

 PRZYPOMNIENIE:       

 Zosia maluje.

  Kto?     Co robi

 Mała Zosia maluje.

 Jaka?

 Mała Zosia maluje obrazek.

 Jaka?                            Co?

 Mała Zosia maluje piękny obrazek.

 Jaka?                             Jaki?      Co? 

!!!Pamiętajcie, aby rozwinąć zdanie, musimy uzyskać wszystkie dodatkowe informacje. Możemy to zrobić za pomocą pytań dodatkowych, tak jak wyżej. Przykłady znajdziesz też w podręczniku s. 52. 

Uzupełnij zdania wyrazami z ramki w zadaniu 1 i zapisz w zeszycie: Tata odkurza. Paweł ogląda.

W podobny sposób rozwiń zdanie: Dzieci sprzątają. 

A teraz matematyka - nadal ćwiczymy mnożenie i dzielenie. Otwórz ćwiczenia s. 28 i rozwiąż zadania.

Świetnie sobie poradziłeś/aś z dzisiejszymi zadaniami. Przed Tobą jeszcze sprzątanie książek, zeszytów i piórnika po zajęciach. Pamiętaj, że w sprzątaniu pomaga muzyka. Włącz stronę internetową youtube.com i wyszukaj piosenki pt."Piosenka dla dzieci o sprzątaniu- Posprzątajmy razem bałagan w pokoju". PowodzeniaPerskie oko

16.04.2020r.

Dzień dobry. Jak się spało? Mam nadzieję, że wszyscy wstali w dobrych humorach i gotowi do działania. A zatem do pracyUśmiech

1. Z czym kojarzy się woda? A jakie jest jej znaczenie w przyrodzie? 

2. Przypomijmy sobie, jak woda krąży w przyrodzie - obejrzyj film na youtube.com, wpisz - obieg wody w przyrodzie

3.Gdy wody jest za mało... za dużo...- pomyśl, co może się stać... Wejdź na stronę internetową www.scholaris.pl/resources/run/id/103791 i obejrzyj film pt. "Powódź - niebezpieczna wielka woda".

4. Przeczytaj sam opowiadanie ze s. 53-54 lub poproś o to rodzica i spróbuj ustalić czym jest powódź. Odpowiedz ustnie na pytania: Co obudziło główną bohaterkę opowiadania? Jak wyglądała Wisła po wysadzeniu kry lodowej przez saperów? Co mogli czuć ludzie, gdy dotarły do nich informacje o zagrożeniu powodzią? Czym zajmowali się w czasie zagrożenia dorośli? 

5. Jakie mogą być przyczyny powstawania powodzi?

Przyczyną powstawania powodzi mogą być np. gwałtowne wiosenne roztopy, duże opady deszczu, zatamowanie rzeki przez zatory lodowe, powodzie, tsunami.

6. Zapisz w zeszycie:

   Lekcja 16.04.2020r.

Temat: Grożna woda - powódź.

Odpowiedz pisemnie na pytanie: Jak można się obronić przed powodzią?

7. Pomagamy powodzianom - opwiedz historyjkę obrazkową ze s. 55. Odczytaj zadania pod ilustracjami oraz początek opowiadania o przygodzie Marty. Samodzielnie wymyśl dalszy ciąg opowiadania i zapisz w zeszycie.

8. Otwórz ćwiczenia z matematyki s. 29 i rozwiąż zadania.

17.04.2020r.

Dzień dobry. Dzisiaj zaczniemy nasze zajęcia od królowej nauk matematyki. Dowiemy się czym jest litr, pół litra i ćwierć litra.

Odmierzanie płynów jest bardzo potrzebną umiejętnością np. przy produkcji leków czy perfum. Odmierzamy za pomocą różnych miarek. Jedne są bardziej dokładne, a inne mniej.

Płyny najczęściej przechowujemy w butelkach. Jak dużo płynu się tam zmieści? Zależy to od obszerności, czyli wielkości butelki. W zwykłej butelce lub w kartonie np. mleka mieści się 1 litr (1l). Ale płyny w butelkach i soczki w kartonie występują w różnych pojemnościach. Zajmijmy się tymi mniejszymi. Jeśli przelejemy 1 litr mleka soku do dwóch mniejszych butelek i w każdej będziemy mieli tyle samo płynu, to będzie to pół litra (0,5l). Jeśli nasz 1 litr podzielimy na cztery równe części to uzyskamy 4 razy po ćwierć litra (0,25l). Spróbuj odnaleźć w domu takie kartoniki lub butelki i sprawdź czy mam rację.

Obejrzyj film na youtube.com pt. "Do odmierzania płynów używamy-Ćwiczenia z pomysłem Matematyka".

Otwórz zeszyt i zapisz:

Lekcja 17.04.2020r.

Temat: Miary pojemności.

1 litr - 1l

pół litra - 0,5l

ćwieć litra - 0,25l

Teraz wykonaj rysunek (połącz miary pojemności za pomocą strzałek tak jak to było na filmie):

                     1l

         0,5l                     0,5l

   0,25l   0,25l         0,25l   0,25l

Rozwiąż zadania w ćwiczeniach s. 30.

Czas na edukację polonistyczną

Otwórz zeszyt i zapisz:

Lekcja 17.04.2020r.

Temat: Czasy czasowników.

Przepisz

                           Czasownik

           odmienia się w trzech czasach:

przeszły            teraźniejszy            przyszły

biegłem             biegam                będę biegać

skakałem          skaczę                  będę skakać

spał                  śpi                       będzie spać

Otwórz ćwiczenia s. 63, wykonaj zadania 1 i 2. W ćwiczeniu 1 musiśż zamienić zdania z czasu teraźniejszego na przeszły. Dla chętnych - kropka.

 

Październik 2020
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
559710
Szkoła Podstawowa im. St. Żeromskiego w Trumiejach
Copyright © 2010