Kochając marzy się o przyszłości - Stefan Żeromski
 

20.04.2020r.

Dzień dobry. Witam w kolejnym tygodniu Pocałunek

Dziś:

- przeczytasz wiersz;

- nauczysz się wybranej zwrotki na pamięć i ją zapiszesz;

- wykonasz ćwiczenia ortograficzne i językowe;

- rozwiążesz zadania z matematyki;

Zaczynamy!

Otwórz podręcznik do edukacji polonistycznej s. 56 i przeczytaj rymowankę. Wybierz jedną najzabawniejszą zwrotkę i naucz się jej na pamięć. Następnie napisz ją w zeszycie z pamięci. Weź czerwoną kredkę, otwórz podręcznik i sprawdź błędy. Jeśli się okaże, że zrobiłeś błąd - popraw go czerwoną kredką, a jeżeli nie ma błędu to znaczy, że bardzo dobrze zapamiętałeś zwrotkę. PowodzeniaPerskie oko

Nie wszystkie wyrazy piszemy tak, jak słyszymy. Dlatego, żeby nie zrobić błędu możemy wyrazy podawać w innej formie, np

żabka - żaba

ławka - ławeczka

Przeczytaj te wyrazy głośno i zwróć uwagę na podkreślone litery. W zeszycie zapisz:

Lekcja 20.04.2020r.

Temata: Potyczki ortograficzne

Zapisz podane wyrazy i dopisz do nich inne formy tak, aby było słychać podkreślone litery:

kredki -                         trawka - 

budka -                         obiad

grzyb

Teraz możesz otworzyć ćwiczenia s. 64-65 i wykonać polecenia.

Czas na krótką przerwę, możesz napić się wody i zjeść zdrową przekąskęUśmiech

A teraz matematyka - otwórz ćwiczenia s. 31 i rozwiąż zadania. Wejdź na quizizz. com/join Wpisz kod 701369 i poćwicz litr, pół litra i ćwierć litra.  Pamiętaj, że 1 l to 1000 ml. Miłej naukiśmiech

21.04.2020r.

WitamPocałunek

Dziś zajęcia zaczniemy od zajęć komputerowych. Tematem naszej lekcji będzie: Odbicie w jeziorze - pracujemy w Paincie. Wykorzystasz znane umiejętności, czyli: rysowanie różnymi narzędziami, jak pędzel, aerograf, wypełnianie kolorem; zaznaczanie; kopiuj (Ctrl+c), wklej (Ctrl+v), lub możesz użyć prawgo przycisku myszki; przerzuć w pionie w Obróć. Robiliśmy już podobne ćwiczenie na lekcji. Instrukcje jak wykonać rysunek, znajdziesz w książce s. 44-45. Jeżeli nie masz książki w domu, wysłałam do rodziców na e-maila, skopiowane strony z podręcznika. Wykonaną pracę, proszę przesłać do mnie na e-maila anmalin@wp.pl. PowodzeniaPerskie oko

Otwórz zeszyt do edukacji polonistycznej i zapisz:

Lekcja 21.04.2020r.

Temat: Rymujemy i h piszemy.

Następnie otwórz podręcznik s. 58 i wykonaj ćwiczenie 1 w zeszycie.

Na edukacji matematycznej przygotujesz się do sprawdzianu. Otwórz ćwiczenia s. 32-33 i rozwiąż zadania. Przygotuj się do sprawdzianu w zakresie tabliczki mnożenia i dzielenia do 30.

22.04.2020r.

Dzień dobry. Mam nadzieję, że jesteś wypoczęty/ta i śniadanie zjedzone.

Dziś:

- napiszesz sprawdzian z matematyki;

- wskażesz zagrożenia dla przyrody i sposoby jej ochrony;

- przeczytasz wskazane teksty;

- wykonasz zadania z łamigłówki; 

ZaczynamyUśmiech

Sprawdzian z matematyki. Mam nadzieję, że zadania wykonasz samodzielnie. Poproś rodzica o wydrukowanie karty, jeżeli masz taką możliwość, jeżeli nie - to odpowiedzi do zadań zapisuj na czystej kartce. Pamiętaj tylko, żeby zapisać numer zadania. Zdjęcie rozwiązanego sprawdzianu, proszę przesłać na pocztę e-mailową. Nie wysłanie sprawdzianu, to tak jakbyś go nie pisał/a. A teraz najważniejsze: SPRAWDZIAN został wysłany na pocztę emailową do rodziców. Powodzenia.

Przechodzimy do tematu naszych zajęć.

Na dobry początek piosenka pt. "Ziemia, wyspa zielona". Wejdź na stronę www.youtube. com i wpisz tytuł piosenki.

22 kwietnia setki milionów ludzi na całym świecie będzie świętować Dzień Ziemi. Idea troski o niebieską planetę łączy ludzi niezależnie od narodowości.

Obejrzyj i pomyśl jak możesz zmienić świat na lepsze...

https://youtu.be/1PThAnyReK4

https://www.yotube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ&feature=youtu.be

Czy wiesz, co to za symbol?

Recykling - jedna z metod ochrony środowiska, obejmuje odzyskiwanie surowców z produktów odpadowych i wykorzystywanie ich do produkcji nowych, poszukiwanych towarów. Dzięki odpowiedniemu przetworzeniu śmieci mogą zamieniać się w inny potrzebny produkt.

Otwórz zeszyt do edukacji polonistycznej i zapisz:

            Lekcja 22.04.2020r.

Temat: Dbamy o naszą planetę - Dzień Ziemi.

Siedem zasad na Dzień Ziemi:

1. Segreguj śmieci. 

2. Korzystaj z materiałów nadających się do recyklingu.

3. Ograniczaj zużycie energii elektrycznej.

4. Ograniczaj zużycie wody.

5. Używaj produktów ekologicznych.

6. Utylizuj baterie.

7. Używaj ekologicznych toreb.

A teraz łamigłówki, które znajdują się na poczcie lub w wiadomości na messengerze u rodziców. Rozwiązania zapisz w zeszycie.

Na koniec zadanie twórcze: zrób coś, co będzie przypominało o tegorocznym Dniu Ziemi.

Pamiętajcie o wysyłanych zadaniach do sprawdzenia i zaznaczenia obecności!!! 

23.04.2020r.

Witam. Mam nadzieję, że dzisiaj masz dobry dzieńPocałunek

Dziś:

- przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją;

- wypowiesz się na temat wiersza;

- napiszesz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej;

- nauczysz się liczyć dziesiątkami.

ZaczynamyUśmiech

Otwórz podręcznik do edukacji polonistycznej i przeczytaj wiersz s.59. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Jakie powody do radości miał wróbelek? Wymień je głośno - możesz korzystać z tekstu.

Czy wiesz, kto to jest optymista?

Optymista to człowiek, który podchodzi do życia i jego spraw w zdecydowanie pozytywny sposób. Widzi raczej szklankę do połowy pełną niż do połowy pustą. Uważa, że wszystko da się zrobić i nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania.

A wiesz, kto jest przeciwieństwem optymisty?

Właśnie - pesymista.

Jak myślisz - komu jest łatwiej? Zastanów się.

Teraz trochę trudniejsze zadanie. Musisz napisać opowiadanie. Nie martw się, poradzisz sobie. Otwórz podręcznik s. 60. Przyjrzyj się ilustracjom i przeczytaj pytania i wyrazy obok ilustracji. One pomogą Ci w pisaniu.

W zeszycie zapisz:

      Lekcja 23.04.2020r.

Temat: Potrafimy napisać opowiadanie.

 Schemat pisania opowiadania

1. Wstęp - Jak to się zaczęło? (jest to początek naszego opowiadania) 

2. Rozwinięcie - Co się wydarzyło później? (opowiadamy tutaj wszystkie wydarzenia, całą historię jaka miała miejsce)

3. Zakończenie - Jak skończyła się historia? (co wydarzyło się na samym końcu, możemy także napisać, co my o tym myślimy)

Zacznij tak:Helenka obudziła się i spojrzała na zegarek. Bardzo się wystraszyła, ponieważ zauważyła, że zaspała i nie zdąży do szkoły. Szybko się umyła, ubrała i wybiegła z domu. Pędziła co sił w nogach i ... Teraz Ty musisz dokończyć. Wiem, że potrafisz. Czekam na zdjęcia Twojego opowiadania. PowodzeniaPerskie oko

Otwórz ćwiczenia z edukacji polonistycznej s.68 i wykonaj ćw.1,2,3.

Przerwa - zrób dziesięć przysiadów, dziesięć pajacyków, podskocz w miejscu, napij się szklanki wody, zjedz zdrową przekąskę i zaczynamy matematykę.

Otwórz podręcznik s.22, spójrz na ilustrację w zadaniu 1.Policz, ile kulek wysypało się z maszyny w kolorze niebieskim, pomarańczowym, żółtym, itd. Po ile ich jest? Ile jest dziesiątek? Ile jest razem wszystkich kulek? 

Otwórz zeszyt i zapisz:

     Lekcja 23.04.2020r.

Temat: Liczymy dziesiątkami.

Przepisz liczby z podręcznika s.22 z zadania 2:

10 dziesięć

20 dwadzieścia

itd. 

Otwórz ćwiczenia z matematyki s.34 i zrób zadania 1,2,3,4,5.  

24.04.2020r.

Dzień dobry.

Dziś:

- utrwalisz zasady ortograficzne;

- przeczytasz tekst  i odpowiesz na pytania;

- wiesz jak bezpiecznie jeździć na rowerze;

- rozpiszesz liczby na dziesiątki i jedności;

Zaczynamy Uśmiech

Obejrzyj film pt. "Ortografia obrazkowa - zasady pisowni rz - część 1" na stronie internetowej www.youtube.com

Otwórz zeszyt od edukacji polonistycznej i zapisz:

            Lekcja 24.04.2020r.

Temat: Zasady ortograficzne.

Po spółgłoskach b, p, d, t, g, ch, w, k, j piszemy rz. Napisz po dwa przykłady wyrazów z rz po spółgłoskach. Wybierz cztery wyrazy i ułóż z nimi zdania.

Przeczytaj tekst w podręczniku od edukacji polonistycznej s.62-63. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: Co się wydarzyło na ścieżce rowerowej? Co sądzisz o zachowaniu dziewczynki? Jak zachował się Kacper? Jak ocenisz jego postępowanie? Co to jest ścieżka rowerowa? Jakie zasady na niej obowiązują? Porozmawiaj o tym z mamą lub tatą.

Obejrzyj film pt. "Bezpiecznie na rowerze - Bezpieczna Gmina Pruszcz Gdański" na stronie www.youtube.com

Następnie otwórz ćwiczenia do edukacji polonistycznej s. 69, wykonaj ćw. 1 i 2.

Czas na edukację matematyczną. Pamiętasz liczby dwucyfrowe, to takie, które zapiszesz w dwóch kratkach w zeszycie. Cyfra na pierwszym miejscu przedstawia dziesiątki, a na drugim jedności.

Otwórz zeszyt do matematyki i zapisz:

                  Lekcja 24.04.2020r. 

Temat: Wiem, co to są dziesiątki i jedności.

Liczby dwucyfrowe: 10, 11,12,13,...,45,46,47,..98,99.

Najmniejsza liczba dwycyfrowa to _, a największa - _.

57 - ma 5 dziesiątek i 7 jedności

63 - ma 6 dziesiątek i 3 jedności

90 - ma 9 dziesiątek i 0 jedności

Otwórz podręcznik do matematyki s.23, wykonaj zad. 1 i 2.

Moi Drodzy, cieszę się się systematycznie wykonujecie zadania. Sprawdzian z matematyki, nie sprawił Wam żadnych problemów. Jestem z Was dumna, że mimo takich trudności - jaką jest nauka na odległość, nie poddajecie się i wykonujecie zadania. Pocałunek Rodzicom dziękuję za pomoc dzieciom w nauce. Do usłyszenia w poniedziałek.

Październik 2020
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
559735
Szkoła Podstawowa im. St. Żeromskiego w Trumiejach
Copyright © 2010