Kochając marzy się o przyszłości - Stefan Żeromski
 

Wiatam! Zaczynamy nowy tydzień. Mam nadzieję, że wypoczeliścieUśmiech

30.03.2020r.

Dziś:

- wypowiesz się na temat przeczytanego tekstu;

- ułożysz z rozsypanki wyrazowej zdania;

- dowiesz się jak dbać o wzrok;

- utrwalisz zasady pisowni z "ó";

- wykonasz pisemnie ćwiczenia zgodnie z poleceniami; 

- rozwiążesz zadania matematyczne, wykorzystując poznane działania; 

Zaczynamy!

Przeczytaj wiersz "Sowa" s. 40-41 lub możesz posłuchać youtube.com/watch?v=WHSotVqGVAg Odpowiedz ustnie na zad. 1 i 2 s. 41.

Otwórz zeszyt i zapisz:

      Lekcja 30.03.2020r.

Temat: Dbam o wzrok. 

Poszukaj w wierszu morału i przepisz do zeszytu.

Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej, przepisz do zeszytu. Prześlij zdjęcie wykonanego zadania w zeszycie.

ZASADY DBANIA O WZROK

książkę, Czytaj, zapalonym, świetle., przy,

z, Noś, przeciwsłoneczne, okulary, UV., filtrem,

snu., odpowiednią, o, Zadbaj, ilość,

A., bogate, w, produkty, witaminę, Spożywaj,

Badaj, swój, systematycznie., wzrok,

telewizorem, komputerem., i, Nie, długo, przed, siedź, 

Uzupełnij ćwiczenia s. 51-52.

Zrób sobie przerwę. Włącz piosenkę A ja rosnę i rosnę i zaśpiewaj ją. 

Na koniec naszych zajęć otwórz ćwiczenia do matematyki. Rozwiąż zadania na s. 22-23. 

31.03.2020r.

Dziś porozmawiamy o zębach. Na pewno, posiadasz dużo informacji na ten temat. Przypomnij sobie, dlaczego dbanie o zęby, jest tak ważne dla człowieka.

Na początku przeczytaj w podręczniku historię pt. "O krasnalkowym zębie i o dobrej radzie" s. 42. Odszukaj i przeczytaj głośno radę, jakiej udzielił krasnalkowi dzięcioł. Co o niej myślisz? Opowiedz historię komuś dorosłemuśmiech

Przypomnij sobie, jak należy myć zęby, zajrzyj do podręcznika s.43 i przeczytaj tekst.

Zapisz w zeszycie:

      Lekcja 31.03.2020r.

Temat: Dbamy o zęby 

Zapisz odpowiedż na pytania w zeszycie: 

Ile zębów mlecznych ma dziecko?

Ile zębów stałych ma człowiek dorosły?

Czym pokryte są zęby?

Przepisz wszystkie ważne zasady JAK DBAĆ O ZĘBY i je oczywiście zapamiętaj! 

A teraz czas na film Królik Pampiś uczy dzieci https://www.youtube.com/watch?v=OJcHH_49BOA (jeżeli film będzie niedostępny, proszę wpisać tytuł)

Wykonaj zadania w ćw. 1-3 s. 53-54

Jeśli masz ochotę (dla chętnych)Zaskoczenie:

1. Czy wiesz, że zęby mleczne nie są z mleka? A zęby mądrości wcale nie gwarantują mądrości? A może ktoś wie o tym, że na naszym języku są kubki, ale nie takie do herbaty, ani nawet kawy - jakie to kubki pewnie zapytasz, odsyłam do bajki poniżej. Zobacz, co mądrego chce nam powiedzieć nasz organizm. Miłego oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=l4BwtqiDhdk film z serii Było sobie życie - Kubki smakowe i życie

2.  Zaśpiewać piosenkę wspólnie z rodzicami pt. "Szczotka, pasta, kubekhttps://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzl

edukacja matematyczna - ćwiczymy dzielenie, rozwiąż zadania w ćw. 1-4 s.24

01.04.2020r. 

Dzień dobry dzieci. Bardzo dziękuję za wszystkie zdjęcia, wykonanej przez Was pracy. Bardzo się cieszę, że potraficie się tak wspaniale zmobilizować i wykonywać systematycznie zadaniaPocałunek

Dziś zajęcia zaczniemy od wejścia na stronę internetową view.genial.ly/5e832673260c290e3972960f/presentation-1-kwietnia 

Jak już wykonaliście wszystkie zadania ze strony internetowej podanej wyżej, otwórzcie zeszyt do edukacji polonistycznej i zapiszcie:

            Lekcja 01.04.2020r.

Temat: Żarty, psoty i niezwykłe sytuacje w wierszu Jana Brzechwy.

Otwórzcie podręcznik s. 57. Przeczytajcie wiersz - jeden raz w ciszy, jeden raz głośno (starajcie się zwracać uwagę na znaki interpunkcyjne). Odpowiedźcie ustnie na pierwsze pytanie. Odpowiedź na drugie pytanie, zapiszcie w zeszycie. 

Prima Aprilis oznacza dosłownie pierwszy dzień kwietnia. Ludzie w wielu krajach robią sobie żarty i celowo wprowadzają się w błąd. Żart nie może sprawiać nikomu przykrości.

Otwórzcie ćwiczenia s. 66 i wykonajcie zadania 1,2,3. Przeczytajcie treść zadania 4 s. 67 i zastanówcie się nad opisaną sytuacją. Napiszcie zakończenie, jeśli macie na nie pomysł.

edukacja matematyczna - wedźcie na stronę internetową wordwall.net/resource/1135781/matematyka/zadania-tekstowe

02.04.2020r.

 Dziś:

- przypomnimy sobie, co to są czasowniki i na jakie pytania odpowiadają;

- poznamy nową zasadę ortograficzną;

- wykonasz zadania zgodnie z poleceniami;

Zaczynamy!

Przypomnijcie sobie, co oznaczają czasowniki i na jakie pytania odpowiadają. Jeżeli nie pamiętacie, zajrzyjcie do zeszytu.

Otwórzcie ćwiczenia s. 54., przeczytajcie polecenie ćw. 4. Pojawia się nowa zasada ortograficzna NIE Z CZASOWNIKAMI PISZEMY ODDZIELNIE.

Otwórzcie  zeszyt i zapiszcie:

         Lekcja 02.04.2020r.

Temat: Części mowy - czasowniki

Przepiszcie nową zasadę ortograficzną, wykonajcie kolorową ramkę i zapamiętajcie jąUśmiech Pod spodem zapiszcie kilka przykładów obrazujących tą zasadę, np.

myję - nie myję

biegnę - nie biegnę

dbam - nie dbam

sprzątam - nie sprzątam

Dopiszcie jeszcze kilka swoich przykładów. Uzupełnijcie ćw. 4, a następnie wykonajcie zadania utrwalające na stronie internetowej learningapps.org/8434927 Przepiszcie uzupełniony tekst do zeszytu. 

Na zajęciach komputerowych korzystamy z programu WORD. Piszemy wtedy wyrazy i zdania za pomocą klawiatury. Niekiedy macie problem z polskimi znakami typu ó,ś,ę,ą,ł ,ż,ź. Wejdźcie na stronę internetową pisupisu.pl/klasa2/szescioliterowe-z-ogonkami Poćwiczcie!

03.04.2020r.

Dzisiaj bardzo miły dla wszystkich temat. Porozmawiamy o sposobach odpoczywania.

Dziś:

- przeczytasz nowy tekst;

- wypowiesz się na temat wypoczynku;

- dowiesz się, gdzie stawiamy przecinek;

- rozwiążesz zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności;

Zaczynamy!

Spróbuj odpowiedzieć na pytanie - Co to znaczy mieć dużo na głowie?

Przeczytaj tekst pt. "Dużo na głowie" s.44 w podręczniku. Odszukaj w tekście wyjaśnienia powiedzenia mieć dużo na głowie. Odpowiedz głośno na pytanie 2 i 3 pod tekstem. A teraz zerknij na s.45. Opowiedz, co robią dzieci przedstawione na ilustracjach? Przeczytaj zdanie. Zwróć uwagę na przecinek.

Otwórz zeszyt i zapisz:

Lekcja 03.04.2020r.

Temat: Dbam o zdrowie!

Przepisz do zeszytu zdanie i podkreśl je na kolorowo: Pamiętaj o tym, że odpoczynek jest ważny.

Otwórz ćwiczenia s.55, wykonaj polecenie 1 i 2 (bez kropek). Dla chętnych do zrobienia kropki.

Przeczytaj polecenie zadania 2 s.45 w podręczniku. Zapisz w zeszycie zdania. Zwróć uwagę na przecinki przed wyrazami: bo, ponieważ, żeby. Podkreśl te wyrazy na kolorowo.

Przepisz do zeszytu zdanie: 

            Zapamiętaj!

Przed wyrazami: ponieważ, bo, żeby, że stawiamy przecinek.

Przypomnij sobie, kiedy jeszcze stawiamy przecinek? Oczywiście! Wtedy, gdy wymieniamy kilka rzeczy.

A teraz czas, żeby się zrelaksować: pośpiewamy i poruszamy się trochęUśmiech Otwórzcie stronę internetową pl.pinterest.com/pin/539024649136107513/ Czeka tam Taniec Zygzak - Wygibasy z naszej klasy 

Na edukacji matematycznej nadal ćwiczymy mnożenie i dzielenie. Otwórz ćwiczenia s.25, rozwiąż zad. 1 i 2. 

Dbaj o swoje zdrowie i pamiętaj o zdrowym odpoczynku. Udanego weekendu. PozdrawiamPocałunek

Październik 2020
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
559716
Szkoła Podstawowa im. St. Żeromskiego w Trumiejach
Copyright © 2010