Kochając marzy się o przyszłości - Stefan Żeromski
 

 

 

 WAŻNE!

Pragnę Państwa poinformować, że od 2 czerwca pedagog jest w szkole w godz. 8.00 - 12.00. Wszystkich zainteresowanych rodziców i uczniów zapraszam na konsultacje. 

 

 

Pragnę Państwa poinformować, że jestem do dyspozycji zarówno rodziców, jak i uczniów. Kontakt ze mną można nawiązać poprzez maile, podaję swój adres: zaneta-starbala@wp.pl.

 

I BAJKI  TERAPEUTYCZNE

Witam serdecznie, w wolnej chwili zapraszam do poczytania dzieciom bajek terapeutycznych.  Starsze dzieci mogą oczywiście poczytać same. Bajki dostosowane są do wieku Państwa pociech. Pozdrawiam, Żaneta Starbała - pedagog

 link

 

 II Arkusz samoakceptacji - coś optymistycznego!

Każdy z nas potrzebuje akceptacji ze strony innych. Rodziców, rówieśników, nauczycieli... A co powiecie na to, by samemu się troszkę wzmocnić? W głowach udzielcie sobie odpowiedzi na poniższe pytania.

 

  1. Ostatnio osiągnąłem/osiągnęłam taki oto sukces.....................................................................
  2. Dwie cechy wyglądu zewnętrznego, które podobaja mi się najbardziej.......................................
  3. Dwie cechy charakteru, z którch jestem zadowolona, zadowolony.............................................
  4. Umiejętność lub talent, który posiadam....................................
  5. Osiągnięcie, z którego jestem zadowolana/zadowolony.........................................
  6. Moi koledzy lubią mnie za.......................................
  7. Nie chciałabym/chcialbym zmienić w sobie takich cech, jak.....................................................
  8. Lubię siebie za...........................................................

 III DORADZTWO  ZAWODOWE

 

Witam serdecznie uczniów klas VII oraz VIII. Z uwagi na problemy umieszczania materiałów na stronie szkoły, zapraszam wszystkich uczniów (zwłaszcza kl. VIII) o napisanie do mnie maila. Wówczas prześlę aktualne informacje odnośnie wyboru szkoły (oferty szkół z powiatu kwidzyńskiego) oraz ciekawe scenariusze zajęć. Ponadto będę udzielać konsultacji. Gorąco zapraszam!

zaneta-starbala@wp.pl 

 IV Rodzice uczniów klas I-III

Zapraszam również do kontaktowania się ze mną drogą mailową, wówczas prześlę w formacie Word ciekawe propozycje zajęć         z dziećmi. Mam również do dyspozycji Państwa alfabet demonstracyjny. 

 

V Propozycje ćwiczeń dla dziecka w obszarze różnych funkcji:

1. Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej:

 

  •  składanie obrazka z części 
  •  układanie klocków  
  •  układanie mozaiki geometrycznej
  •  układanie wzorów geometrycznych z pamięci 
  •  liczenie elementów nałożonych na siebie  
  •  znajdowanie na obrazku ukrytego elementu lub wzoru 
  •  wskazywanie różnic między obrazkami
  •  wyszukiwanie dwóch identycznych elementów
  •  zliczanie na obrazku elementów tego samego rodzaju
  •  grupowanie figur należących do tej samej kategorii lub posiadających wspólną cechę   

2. Ćwiczenia słuchowe i rytmiczne:
  •  rozróżnianie dźwięków, odgłosów z otoczenia,
  •  rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków (szmerów)
  •  zabawy ortofoniczne
  •  wysłuchiwanie i różnicowanie powtarzających się dźwięków
  •  układanie, tworzenie szeregów rytmicznych
  •  dzielenie wyrazów na sylaby z wyklaskiwaniem  
3. Ćwiczenie ogólnej sprawności ruchowej - ćwiczenia motoryki dużej: W obecnej sytuacji trudno będzie dzieciom bawić się zbyt często na podwórku, jednak mam nadzieję, że poniższe propozycje przydadzą się:-)
  •  ćwiczenia równoważne (gra w klasy, chodzenie po krawężniku, stanie i skakanie na jednej nodze, chodzenie po linii „tip-topkami” – czyli stopa za stopą, skoki na trampolinie, jazda na rowerze, hulajnodze);
  •   podskoki, zabawy ruchowe typu pajacyki, rzuty do celu,  
  • skakanie na skakance;  
  • gimnastyka; pływanie.,
  • chód ze zmianą kierunku: po zygzakach, „ślimaku” i „ósemce”; 
  •  czworakowanie, pełzanie, pokonywanie toru przeszkód, wspinanie,  
  •  jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, jazda na nartach, pływanie, skakanka
  •  zabawy na placu zabaw.

 

 4. Ćwiczenia rozwijające zręczność: 

 

  • zabawy dużą piłką, balonikami, kulami ugniecionymi z gazet;
  • zabawy woreczkiem wypełnionym grochem lub ryżem,
  •  budowanie konstrukcji z klocków;  rzucanie do celu;
  •  rzucanie piłki w parach;  zabawy stolikowe typu pchełki, bierki, bilard stołowy;
  •  wdrażanie do samodzielności podczas samoobsługi (mycie, ubieranie, zapinanie guzików, zamków błyskawicznych, sznurowanie i zawiązywanie sznurowadeł, wstążek);
  • zabawy manipulacyjne klockami, koralikami i innym materiałem;
  •  włączanie dziecka w wykonywanie zajęć domowych typu ugniatanie ciasta, odrywanie szypułek owoców, wykrawanie ciastek. 
Źródła ORE
 
 

Grudzień 2020
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
581174
Szkoła Podstawowa im. St. Żeromskiego w Trumiejach
Copyright © 2010