Szanowni Rodzice!!!

   Dziś w naszej szkole odbyło się zebranie dotyczące powołania w naszej placówce klas integracyjnych. Dziękuję Wszystkim rodzicom i nauczycielom obecnym na spotkaniu. Cięszę się bardzo, że Wszyscy obecni pozytywnie zaopiniowali ten wniosek. Na prośbę rodziców i moją by dopełnić formalności zapraszamy na spotkanie 10.07 o godzinie 14. Fakt zaistnienia klas integracyjnych jest ściśle związany z istnieniem naszej szkoły, jej rozwojem i pozyskaniem funduszy. Mamy pozytywne nastawienie organu prowadzącego, który nas wspiera. Zapraszam do lektury na temat klas integracyjnych. Czym są?, Jak funkcjonują?

Zapraszam na spotkanie
Kochając marzy się o przyszłości - Stefan Żeromski
 

 

 

 

  25 marca 2020r.

  Wszyscy są witam Was zaczynamy bo już czas , jestem ja jesteś ty raz, dwa, trzy.. 

 Kochani rodzice i dzieci, sytuacja zmusiła nas do kontaktu wirtualnego . Bardzo proszę o zrozumienie i pomoc w realizacji zadań. Codziennie będę wysyłała zadania dla dzieci do realizacji w domu. Będą to różne zadania z podstawy programowej. Rozwiązania i odpowiedzi można wysyłać na koronazad@wp.pl można też wysłać zdjęcie wykonanej pracy . Wszystkie prace w miarę możliwości proszę wydrukować i zbierać do teczki . Trochę to skomplikowane ale wspólnie damy radę.Uśmiech Proszę rodziców o kontakt telefoniczny w razie potrzeb.

 Zadanie 1

Wiersz: Witaj wiosno ,witaj miła

pięknie się dziś wystroiłaś

cześć wiosenko stań tu z nami

my cię pięknie przywitamy !

Nauka wiersza na pamięć.

Zadanie 2

Podziel wyrazy na sylaby( klaskanie) i narysuj tyle kropek ile jest sylab w wyrazie.

 WIOSNA BOCIAN MAMA DOMEK KOT  LAS 

Zadanie 3

Narysuj kredkami obrazek wykorzystując wyrazy z zadania nr 2 . Pamiętaj podpisz się.

Zadanie 4

Utrwalaj liczenie w zakresie 10.  Zabawa ,,Rzucamy do kosza" Pamiętaj posprzątaj po zabawie. 

Na dziś tyle powodzenia! 

26 marca 2020r.

 Dzień dobry! Zaczynamy kolejny wspólny dzień. Zaczniemy od utrwalenia wierszyka o wiośnie.

Zadanie 1

Rozwiąż zagadki .

Zagadka 1  W kropki ma spódnicę lubi zjadać mszyce ?

Zagadka 2  Wrócił zza morza, chodzi po łące w czerwonych butach biały pan ?

 Zagadka 3  Złota świetlna kula ciepłem świat otula ?

Zagadka 4  Wiosną na drzewie się zieleni ale opada na jesieni?

Zagadka 5  Rankiem srebrzy się na łące potem wysuszy ją słońce? 

Wyrazy które są rozwiązaniami zagadek; Biedronka,  bocian, słońce, listek, rosa podziel na sylaby następnie wysłuchaj pierwszą głoskę w wyrazie i wymyśl inny wyraz zaczynający się tą głoską.

Zadanie 2

Kasia miała 5 lizaków i dostała od mamy jaszcze 2 . Ile ma teraz lizaków? policz i zapisz wynik.

W gniazdku  siedziało 6 ptaszków przyleciaył jeszcze 2 .  Ile jest teraz ptaszków w gniazdku? policz i zapisz

Na pólce stały 3 książki i Ola dołożyła jeszcze 5. Ile książek jest teraz na półce? policz i zapisz

Zadanie 3

Przeczytaj zdanie i narysuj. Ala ma 2 koty .

Zadanie 3

Zrób biedronkę z plasteliny lub masy solnej. Przepis na masę solną: 1 szklanka mąki, 1 szklanka soli dolać trochę wody wymieszać na gładką masę. Na kawałku tektury uformować biedronkę i pokolorować. Powodzenia

Zadanie 4

Ćwicz pisanie poznanych literek w zeszycie.

Prace składamy do teczek.  Można zrobić zdjęcia.Odpowiedzi wysylac na koronazad@wp.pl. 

Życzę miłej pracy. Pozdrawiam ! 

 27 marzec 2020r.

Dzień dobry moje dzieciaczki małe i duże Uśmiech zaczynamy !

Przypominamy wierszyk o wiośnie . Mam nadzieję , że poszło łatwo.

Zadanie 1

Zabawa z pokazywaniem dla wszystkich.Rodzice czytają a dzieci pokazują:

W moim ogródeczku zrobię porządki ( dziecko naśladuje zamiatanie miotłą)

wygrabię suche gałązki ze ścieżki ( dz. naśladuje grabienie )

na barwne kwiaty przekopię grządki ( dz. naśladuje kopanie)

w wiosenną ziemię nasionka wsieję a potem z konewki je podleję (dz. naśladuje te czynności)

na wiosennym słonku wszystko się odmieni ( dz. pokazuje okrągłe słonko)

i mój piękny ogród się zazieleni( dz.pokazuje  od dołu , powoli wstając jak rosną nasionka) 

Zabawę powrarzamy kilka razy. Następnie zamieniacie się rolami: dziecko mówi mama pokazuje.

Zadanie 2

Utrwalenie liczenia w zakresie 10. Robimy kostki domina. Wytnij z papieru prostokąty( 3 na7 cm) 10 sztuk, kreską pionową podziel na połowę każdą kostkę. W okienku po lewej stronie narysuj kolejno : na pierwszej kostce 5 kropek i zastanów się ile trzeba narysować w drugim okienku żeby razem było 10?- policz i narysuj.( podaje kolejną liczbę kropek do narysowania w pierwszym okienku: 6.4,3.8,2,1,9,10,7)

Zadanie 3

Siejemy nasionka. Potrzebujemy: pojemnik, ziemię, nasionka( zbożę, sałatę, fasola albo cebula). Pomyśl jak to wykonać? O czym należy pamiętać po posianiu nasion? Napisz co posiałeś?

Zadanie 4

 Łączenie liter, pisanie sylab. Napisz całą linijkę: lo, la.

Zadanie dla maluszków Uśmiech

Powiedz członkom rodziny coś miłego. Nazywaj produkty spożywcze podczas śniadania, obiadu. Policz z ilu osób składa się Twoja rodzinka 

Baw się plasteliną , zrób makaroniki. Posprzątaj po pracy.

Powodzenia! Zrobić zdjęcia prac i zadań i przesłać na mojego maila. Dziękuję         

 30 marzec 2020r

Witam Was kochani.. gotowi do wspólnej pracy ? 

Zadanie 1

Obudz się słoneczko, grzej nas promieniami

Tęsknimy za ciepłem i długimi dniami.

Gdy słoneczko wstało pięknie nas powitalo

Iskrzyło promieniami bawiło się z nami. 

Posłuchaj uważnie wierszyka i wymśl opowieść ruchową to treści wiersza.

Zadanie 2

Zapoznanie z literką ł Ł .Praca z książką ,, Elementarz sześciolatka " karty pracy 3 str.60 i 61

Podział na sylaby i głoski wyrazów :łopata i Łatek . Wyszukiwanie literki w wyrazach zaznacznie. Pisanie liter pośladzie.

Zadanie 3

Utrwalenie nazw figur geomertycznych. Narysuj na kolorowym papierze( wycinanka) : koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt. Wytnij po kilka sztuk i z nich ułóż obrazek , naklej na kartkę papieru.

Zadanie dla maluszków Uśmiech . Dziś uczymy się zapinania guzików. Zabawa: Ziemia- woda- ogień.  Na hasło ,,ziemia" dziecko podskakuje klaszcząc ; ,, woda''- kładzie się na podłodze udając ruchy pływania; ,, ogień"- wskakuje na podwyższenie np. kanapa, krzesło.

Rysujemy słonko jedno małe , drugie duże. (farby) 

 

31 marzec 2020 r 

Witajcie moi kochani. Kolejny wspólny dzień przed nami. Zaczynamy!

Kochani rodzice w TV 2 o godz. 11.05 jest program ,,Wesoła szkoła". Przeznaczony dla maluchów. Oglądałam jest ciekawy. polecam.

Zadanie 1 

Wierszyk- rymowanka do stosowania podczas mycia rąk.

Sio zarazki z moich dłoni zaraz mydło was wygoni

Mycia rączek znam zalety tuż po wyjściu z toalety

Przed jedzeniem również sam ręce wkładam wprost pod kran

By obiadek smaczny był i bym zawsze w zdrowiu żył! 

Uczymy się wierszyka na pamięć. Wyklaszcz poszczególne słowa dzieląc na sylaby , policz te sylaby.

Zadanie 2

Przysłowia zazwyczaj wywodzą się z trdycji ludowych. oznacza to że ludzie obserwowali pogodę i zauważali związek między zjawiskami w różnych miesiącach. Związki te wyrażali w różnych zdaniach, rymowankach i przekazywali z pokolenia na pokolenie.

,,W marcu jak w garncu " Zastanów się co może oznaczać to przysłowie?

Spróbuj za pomocą symboli przedstawić pogodę słoneczną ; dzień pochmurny:dzień deszczowy:dzień z opadami śniegu : burzę. 

Z papieru wytnij szablon garnka. Umieść w tym garnku symbole pogody występującej w marcu. Można narysować lub wkleić. 

Zadanie 3

Proszę policz od 1 do 10 . A reraz od10 do 1, pomagaj sobie liczmanami( np. kredki, guziki.liczydło)

Uzupełnij brakujące cyfry( wolne miejsca.)

1..3..5..7..9..     2..4..6..8..10     3..5..7..9..       4..6..8..10    5..7..9..     6..8..10

Zadanie dla maluszków Uśmiech

Wierszyk do wykorzystania podczas mycia rąk.

Myje się kotek myje się miś i ja w łazience myję się dziś

Bo to mydełko i ciepła woda zaraz mi piękna i zdrowia doda.

Stajemy się samodzielni. Dzią uczymy się zakładania skarpetek. Wiem że sobie poradzicie. Buziaczki!!

Czekam na wasze prace. 

 

1kwiecień 2020, (środa) 

 Dzień dobry moje dzieciaczki. Witam Was. Mam nadzieję , że pamiętacie o myciu rączek. Utrwalajcie wierszyk.

Zadanie 1

Wysłuchaj uważnie wiersza. Odpowiedz na pytania:   O czym opowiadał? Ile tydzień ma dni? Jaki dziś mamy dziń tygodnia? . Postaraj się zapamiętać w kolejności dni tygodnia.

Wiersz ',,Tydzień''

Tydzień dzieci miał siedmioro;

Niech się tutaj wszyskie zbiorą

Ale przecież nie tak łatwo radzić sobie z liczną dziatwą

Poniedziałek już od wtorku poszukuje kota w worku

Wtorek środę wziął pod brodę ',,Chodzmy sitkiem  czerpać wodę"

Czwartek w górze igłą grzebie i zaszywa dziury w niebie

Chcieli pracę skończyć w piątek a to ledwie był początek

Zamyśliła się sobota ,,Toż dopiero jest robota!"

Poszli razem do niedzieli tam porządnie odpoczęli

Tydzień drapie się w przedziałek ,, no a gdzie jest poniedziałek?"

Poniedziałek juz od wtorku poszukuje kota w worku..i tak dalej...

Zadanie 2

Przygotuj plasteline. Uformuj z niej długie makaroniki . Z makaroników zrób poznane cyferki i naklej na kartkę.

Zadanie 3

Zagraj z rodzicami w grę planszową np.,, Chińczyk" ,,Warcaby" ćwicz liczenie , dodawanie. Jestem ciekawa kto wygrał?

 

Zadania dla maluszków PocałunekDoskonalimy zapinanie guzików i zakładanie skarpetek. Potrzebne będą: kasza i pokrywka od pudełka po butach. Kaszę wsypujemy do pudełka i palcem rysujemy : kreski pionowe- mała, duża ;  fale (od strony lewej do prawej); koła - małe , duże. Mogą narysować jakiś przedmiot , obrazek. Nadal uczymy się wierszyka do mycia rączek. pozdrawiam , do jutra!

 

2 kwietnia 2020r ( czwartek) 

 

 Jestem ja, jesteś Ty zaczynamy raz , dwa , trzy! Witam Was serdecznie. Mam nadzieję że każde z Was wie jaki dziś mamy dzień tygodnia? Przypomnijcie sobie kolejność dni tygodnia. Dziękuję za relacje z wczorajszych wspólnych gier planszowych. Powtórzyliście dodawanie. Utrwalaj wierszyk.

Zadanie 1.

Posłuchaj uważnie zdań przeczytanych przez mamę.  Zwróć uwagę na głoski występujące na początku wyrazów. 

Zuza zgubiła zegarek. Zenek zasiał  zagon zboża. Zebra zedzła z zebry. Zula zrobiła zupę. Zygmunt zbudował zamek.

Jaką głoską zaczynają się te wyrazy? Jak pisze się tą literkę zobaczysz w swojej książce. Zadania str64 i 65

Zadanie2

 Dokończ rysowanie zamku  str. 63

Zadanie 3

Oglądaj program ,,wesoła szkoła" TV 2 godz.11.05 

 

Zadanie dla maluszkówPocałunekDalej pamiętamy o myciu rączek z naszym wierszykiem. Dzisiaj uczymy się samodzielnego zakładania koszulki .

Ćwiczymy rączki. Gazetę lub papier gnieciemy aż zrobi się kulka, mocno ugniatamy. Następnie rozwijamy, rozkładamy i tniemy w paski. Te paski sklejamy  ze sobą tworząc jeden długi pasek. Na początku przyklejamy kółko( główka)  i mamy dżdżownicę. Trzeba ją pomalować. Jestem ciekawa waszych prac. Buziaki!

 

3 kwietnia  2020r (piątek) 

Gotowi na nowe wyzwania? Witam serdecznie Was moje przedszkolaki. Mam nadzieję że oglądałyście wczoraj zajęcia w TV 2 które Wam polecałam. Były ciekawe. Jaki dziś dzień tygodnia? Cieszę się że dzisiaj znów mogę być z Wami . Proszę żeby każdy z Was powiedział dziś domownikom coś miłego.

Zadanie 1

Opowieść ruchowa:

Chodzmy razem do ogrodu(marsz w miejscu)

Przyszła wiosna słonko świeci ! (dziecko osłania ręką oczy i patrzy w chmury) 

Spójrzcie w górę bociek leci !   ( dz. rozkłada ręce i naśladujelot bociana)

Patrzcie błoto dookoła!  ( dz. podnosi kolana jakby szło po błocie)

Teraz hopsa przez kałużę (dz. skacze w przód, w tył, na boki)

W błocie widać mały kamień, można postać chwilę na nim (dz. trzyma złączone stopy, balansuje ciałem)

Rozejrzyjmy się dokoła (dz. patrzy robiąc z rąk lornetkę)

Wiosna kwiaty nam rozdaje ( dz.pokazuje palcem)

Do wazonu je zbierzemy ( dz. na śladuje zbieranie kwiatów , wąchanie)

Do przedszkola przyniesiemy.

Wykonaj zadania z 67 strony ( Karty pracy 3). Pokoloruj starannie.

 

Zadanie 2

Przypominany liczebniki porządkowe. (pierwszy, drugi, trzeci ...)Z wyprawce znajdziecie karty z kwiatami wiosennymi. Prosze poukładajcie je w rzadkach  dzieląc na rodzaje.   Zapytajcie rodziców o ich nazwy. Wykonaj zadanie 1 i 2  ze str.66 .

 Zadanie 3

Napisz na komputerze kilka wyrazow np; mama, tata, dom, kot, las, koza. Podpisz się imieniem i nazwiskiem.

 

Zadania dla maluszkówPocałunekCały czas staramy się być samodzielnym. Dalej ćwiczymy zakładanie skarpetek i koszulek.  

Zabawa z pokazywaniem.

Jedna łapka (dz. pokazuje jedną rączkę)

Druga łapka ( dz. pokazuje drugą rączkę)

Ja jestem niedzwiadek ( dz. wskazuje na siebie)

Jedna nóżka, druga nóżka (dz. pokazuje jedną nogę , drugą nogę)

A to misia zadek ( dz.klepie się po pośladkch)

Lubię miodek, kocham miodek ( dz. masuje brzuszek)

Podkradam go pszczołom(dz. macha rączkami naśladując lot pszczół)

Jedną łapką, drugą łapką czasem wciągam rurką ( dz. ręce przykłada do ust na wzór rurki)

Ćwiczcie pamięć bawiąc się w niedzwiadka. 

 

Zadanie:

Policz paluszki jednej dłoni. Na kartce papieru połóż dłoń i obrysuj. Zamień paluszki w ludziki .( dorysować oczy, buzię, włosy). Powodzenia!

 

6 kwietnia 2020r ( poniedziałek)

 

Dzisiaj będzie dobry dzień! Dziękuję Wam za wszyskie pięknie wykonane zadania i prace plastyczne. Witam Was serdecznie w tym przedświątecznym czasie.

Zadanie 1 

Tradycje wielkanocne. Zbliża się Wielkanoc. To czas spotkań rodzinnych i wielu tradycji z nimi związanymi. Powspominajcie jak wygląda Wielkanoc w Waszych rodzinach?  Czy wiesz co to śmigus-dyngus ? Przyjrzyj się uwaznie obrazkom historyjki obrazkowej( Karty pracy 4 strona 3 zadanie 20. Zastanów się i opowiedz rodzicom o czym opowiada. Czy Wy też tak się bawicie w lany poniedziałek?

Zadanie 2

Ćwiczenia w przeliczaniu . Karta pracy 4 str 3 zadanie 1.

Rysowanie tulipana Karty pracy 4 str. 4 zad 1.

Zadanie 3

Zabawa doświadczalna. Będzie potrzebne: jajko surowe, szklanka, ocet, mały talerzyk . Wykonanie: Do szklanki włóż jajko następnie wlej tyle octu żeby całe jajko było w occie. Szklankę nakryj talerzykiem. Pozoztaw i obserwuj co się będzie działo? Podziel się ze mną obserwacjami, czekam.

 

Zadania dla maluszków Pocałunek. Zbliża  się  Wielkanoc w tym czasie robimy porządki. Dziś  sprzątamy zabawki , uczymy się segregować osobno lalki, osobno samochody, osobno klocki  itd. Których zabawek masz najwięcej? Pomyśl którymi zabawkami już się nie bawisz , może oddasz je innym dzieciom. Dobrze jest się dzielić z innymi. 

Praca plastyczna:Potrzebne będzie kartka papieru, pokrywka od garnka , ołówek. kredki (żółta, czerwona, zielona, niebieska) .Do kartki papieru( zaczynając od dołu przykładamy pokrywkę . Obrysowujemy , przesuwając co kawałek w górę. Powtórzyć kilka razy aż powstaną 4 paski do pomalowania. Następnie proszę pokolorować te powstałe pola od dołu : niebieski, zielony, żółty, czerwony. Można dorysować lub nakleić oczy , uśmiech.  Po pokolorowaniu, wycinamy. 

Zachęcam rodziców i dzieci do oglądania naTV2 o godz 11.40 programu  ,,Wesoła Nauka" Bardzo ciekawa propozycja. Pozdrawiam.

 

7  kwietnia 2020r. (wtorek)

Za oknami słonko świeci witam Was kochane dzieci ! Dziś kolejny dzień tygodnia kto pamięta jaki? Przypomnijcie sobie dni tygodnia.

Zadanie 1

Wiersz ,,Pisanki"

Patrzcie ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane naklejane

Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie

żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny

Ale pamietajcie ! Pisanki nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia. 

Malowanie pisanek czy kraszanek  to kolejna tradycja  wielkanocna . Kraszanka to jajko pomalowane na jeden kolor a pisanka to jajko na którym narysowane są różne wzorki na przykład przy pomocy kolorowych pisaków czy wosku. Mogą być też jajka ozdabiane kolorowym papierem , włóczką , krepą. Aby powstała pisanka potrzebne jast jajko. Wyraz ten zaczyna się głoską J . W kartach pracy 4 na stronie 6 zobaczycie jak ona wygląda. Wykonajcie zadania nr 1 i 2.

Zadanie 2

Wykonaj pisankę z ugotowanego jajka wg.własnego uznania . Możesz w internecie poszukać pomysłu. Powodzenia!

W TV 2 o godz. 11.40 jest program dla dzieci a nim piosenka ,,To idzie wiosana"  Postaraj się zapamiętać słowa i śpiewać razem z mamą.

 

Wszyscy są witam Was zaczynamy bo juz czas, jestem ja jestes Ty raz,dwa, trzy!Pocałunek Przypomnijcie sobie to nasze przedszkolne powitanie.

Wierszyk- opowieść ruchowa

Siedzi zajączek na zielonej łące

Przychodzi jego sasiad i noskiem swym wącha.

Nastawiaja uszu pełni animuszu.

Chowają pisanki w trawie i w sasanki.

Niebieskie i czerwone. Czy będą znalezione? 

Dziecko słuchając wierszyka stara sie ruchem naśladować treść wiersza.

 

Robimy zajączka. 

Potrzebne materiały ; rolka od papieru toaletowego, 2 łyżeczki plastikowe, siwa farba, wycinanki, klej , nożyczki, nici. gazeta.

Rolkę pomalować farbami na siwy kolor. Poczekać aż wyschnie. Następnie  środek rolki napychamy zmiętą gazetą i wkładamy 2 łyżeczki plastikowe ( to bądą uszy) jak nie macie łyżeczek to można wyciąć uszy z papieru i dokleić. Wycinamy oczka i naklejamy.  Nosek robimy z kulki ugniecionej z czrnej krepy.Robimy z nitki wąsiki , przyklejamy i zając gotowy! Miłej zabawy!

 

8 kwietnia 2020r (środa) 

 Dzień dobry witam Was serdecznie. To ostatnie nasze spotkanie przed świętami. Zaczynamy! 

Zadanie1 

Wierszyk- rymowanka, wyliczanka świąteczna (do zapamiętania) 

Wczoraj kury tak gdakały , nasze jajka oszalały.

Malowały sie w paseczki i w kółeczka i w wstążeczki. 

Teraz wszystkie krzyczą - hura,hura wesołego Alleluja! 

Mówiąc wierszyk możesz klaskać lub uderzać dłońmi o kolana dzieląc wyrazy na sylaby .

Zadanie 2 

Świąteczna wielkanocna tradycja to także święcenie pokarmów .  Wykonaj zadanie na stronie nr 8 i 9.

Zadanie 3

Uczymy się odejmowania.(zabierania)

Połóż na stole 10 kredek a następnie z tych kredek daj mamusi 4 . Policz ile kredek Ci zostało? Tą czynność można zapisać w ten sposób:   10 - 4 = 6

Przedstaw za pomocą rysunku treść zadania. 

Na grządce Ali rosło 6 tulipanów. ( proszę narysować 6 tulipanów).

Mama zerwała do wazonu 2 tulipany (Przekreślić 2 tulipany) Ile tulipanów zostało nagrządce? Policz. Tak można tą czynność zapisać:          6 - 2 = 4 

Następne zadanie: Jaś miał 8 cukierków i zjadł 3. Ile cukierków mu zostało?  Pomóż sobie rysunkiem. Spróbuj zapisać to działanie.

Zadanie 3

Napisz po śladzie literkę J, j. Poćwicz czytanie sylab i wyrazów z literką J. Powodzenia! 

 

Witam Was moje maluszkiPocałunek. Powtórzmy sobie  razem wczorajszą opowieść ruchowa ,,Siedzi zajączak..."

Musze przyznać że wszystkie wykonane przez Was zajaczki były prześliczne. Mam nadzieję ,że bedą świąteczną ozdobą na Waszych stołach.

Wczoraj kury tak gdakały , nasze jajka oszalały!

Malowały się w paseczki i w kółeczka i w wstążeczki.

Teraz wszystkie krzycza- hura, hura ! Wesołego Alleluja! 

Dzisiaj będzie wielkie malowanie jaj. Potrzebne będzie: mąka,sól( po szklance) trochę wody, farby, kawałek tekturki w kształcie jajka(wielkości połowy kartki A4). Robimy masę z soli, mąki i wody. (dzieci rączkami wyrabiają) . Następnie wyrobioną masę nakładaja na całą powierzchnię  tekturki,, jajka" . Kolorują jajko na jeden kolor lub we wzorki wg. uznania. Mogą też wyciskać na jajku wzorki np. patyczkiem . Pamiętaj aby pomóc w sprzątaniu po pracy. Dobrej zabawy!

 

Drodzy rodzice i kochane dzieciaczki. Dzisiaj kontaktujemy sie ze soba ostatni raz przed świętami. Kolejne spotkanie będzie w środę po świętach.

Życzę Wam: Pisanek w koszyku,radości bez liku, kurczaków złociutkich, serca szczerego,domu ciepłego i mokrego ubrania w dniu wielkiego lania! Przytulam Was świątecznie. 

 

 15 kwietnia 2020r.(poniedziałek)

Dzień dobry moi mili. Stęskniłam się za Wami. Mam nadzieję ,że Swięta były wesołe, nie zabrakło wody w lany poniedziałek i zajączek Was odwiedził. Ciesze się że znów możemy się spotkać. To bedzie miły dzień!

 

Zadanie 1.

Dzisiaj będziemy poznawać życie na łące. Dokończ zdanie: Kiedy myślę o łące to widzę...    

Prosze poszukać w wyprawce karte nr 21. Ćwiczymy spostrzegawczość i stosunki przestrzenne.( z prawej strony, z lewej strony, obok,wysoko, na dole, u góry) Proszę ułóż obrazek w całość. Opowiedz mamusi co on przedstawia.

Zadanie 2

Ćwiczymy liczenie do 10 i uczymy się rozpoznawać poznane liczby. Karty pracy 4 str.12 zadanie 1.

Zadanie 3

Zabawa z pokazywaniem,,Żaby i bocian" ( można się bawić razem z rodzeństem)

Idzie żabka na spacerek gdzie  słoneczko i wiaterek ( żabki skaczą kumkają)

Skacze żabka skik, skik ,skik nie dorówna żabce nikt.( długie skoki)

Idzie bocian na spacerek gdzie słoneczko i wiaterek ( bocian idzie dostojnie podnosząc wysoko kolana)

Mówi bocian kle, kle, kle! ( dzieci klekoczą)

Wszystkie żabki złapać chcę! (bieganie i naśladowanie ruchu skrzydeł w locie) 

Robimy bociana. Bądą potrzebne: Kartka ciemnego, szarego papieru( możę być karton), farby ( biała, czarna, czerwona i zielona). Zaczynamy od pomalowania wewnętrznej części dłoni białą farbą, grubą warstwą ( to będzie tułów bociana)a końcówki palców  na czarno ( to będą czarne skrzydła) następnie przykładamy poziomo pomalowaną dłoń na kartkę papieru odciskamy jak pieczątkę. Trzeba to zrobić szybko żeby farba nie wyschła na dłoni. Mamy już tułów bociana teraz proszę domalować bocianowi szyję, głowę czerwony dziób i długie czerwone nogi. Na dole kartki namaluj trawę.  Jestem ciekawa jak Wam wyszły te bociany. 

 

Witajcie moje maluszkiPocałunek Jak dobrze że znów możemy być razem. Zajączek Was odwiedził?  Pochwalcie sie jakie prezenty dostałyście. Jestem ciekawa czy już sprawnie potraficie zapinać guziki i założyć skarpetki? Kolejne zadanie na ten tydzień z serii,,Jestem samodzielny"to nauka odwracania koszulki z lewej na prawą stronę .Wiem ,że dacie radę!

Wierszyk- piosenka z pokazywaniem (do zapamiętania)

Była sobie żabka mała, re, re, kum, kum, re,re, kum, kum ( dz. przykuca )

Która mamy nie słuchała re, re kum, kum, bęc!(  grozi pałcem)

Na spacerek wychodziła rere, kum, kum,re, re, kum,kum! ( naśladuje krok marszowy z wymachem rak)

Innym żabkom się dziwiła re,re, kum, kum, bęc! (dz. chwyta rączkami za policzki , kiwa głową)

Możecie pobawić się w wykonanie bociana instrukcja znajduje się w  dzisiejszych zadaniach dla starszaków. Powodzenia! 

 

16 kwiecień 2020r.(Czwartek) 

 Dzień dobry moje dzieciaczki! Witam Was serdecznie w kolejnym dniu . Mam nadzieję że utrwalacie sobie dni tygodnia i juz wiecie jaki dziś mamy dzień?

Zadanie 1 

Dzisiaj zaczynamy od zagadki, posłuchajcie uważnie. Kto to: czarne, wąsate w futrze zimą i latem. Lubią mrożną pogodę, łowią ryby pod lodem?( foka) Jak macie problem z rozwiązaniem zagadki to odpowiedz znajdziecie w Kartach pracy 4 na stronie 13 zadanie 1 .Dokończ rysowanie foki.

Zadanie 2

Dzisiaj poznacie Filipa . To chłopiec który bardzo lubi oglądać filmy przyrodnicze i bajki a szczególnie o morskich zwierzętach. Jego ulubionymi zwierzętami sa sympatyczne foki. Filip i foka to wyrazy zaczynające się głoską ,,f". Wykonaj polecenia związane z literką ,,f". Podział na głoski, wyszukiwanie w wyrazach, pisanie po śladzie.

Zadanie 3

Praca plastyczna:,,Morze"

Potrzebne będzie: niebieski papier , biała kartka, klej, nożyczki. Papier tniemy na paseczki 2cm , potrzebujemy  kilka takich pasków to będą fale. Wycięty pasek nawijamy na ołówek (powstanie spirala). Rozciągamy delikatnie tą spiralę , końcówki smarujemy klejem i przyklejamy na kartkę ,krótsze, dłuższe obok siebie, wyżej niżej i powstaną takie przestrzenne fale. Można dorysować rybki.

 

Serdecznie witam Was moje maluszki.Pocałunek Mam nadzieje że troszkę tęsknicie za mna i przedszkolem , bo ja bardzo! Dziękuję za zdjęcia . Miło widzieć Was przy pracy. Wiem że stajecie się być coraz bardziej samodzielne. Cieszy mnie to bardzo. Dzisiaj spróbujmy nauczyć się wiązania szalika.

,, Rybki'' -zabawa , rymowanka z pokazywaniem

Jedna rybka z drugą rybką (łączymy palce jednej i drugiej  dłoni i mamy 2 rybki)

Płyną sobie bardzo szybko. ( naśladujemy ruch pływania rybek z prawej strony do lewej )

Płyną rybki pośród fal (ruch falisty dłoni)

odpłynęły w dal.( przykładamy dłoń do czoła i patrzymy w dal) 

 Zabawa badawcza.

Obserwacja ruchu wody w butelce i wnioskowanie. Potrzebujemy: butelkę, kawałek styropianu lub pianki( materiał który będzie pływał). woda. Ze styropianu wycinamy małą rybkę( takiej wielkości żeby przeszła przez otwor butelki) . Dziecko może pokolorować ją. Do butelki dziecko nalewa wody( tak około połowę), można zabarwić  wodę farbką na niebiesko następnie wkłada swoją rybkę i zakręca butelkę. Dziecko delikatnie kładzie  butelkę na stole i obserwuje poziom wody( rysuje palcem na butelce jak układa się woda). Ustawia butelkę w różnych położeniach i obserwuje zmiany ułożenia wody. Pytamy dziecko czy poruszając butelką zmienia się ilość wody w butelce, czy jest jej mniej czy więcej czy tyle samo.? Miłej zabawy! Pa!

 

17 kwietnia 2020r ( piątek) 

 Witam słonecznie! Dzisiaj piątek  i kolejne zadanie dla Was kochani. Muszę Was pochwalić za wczorajszą pracę. Jestem a Was dumna! Zachęcam do oglądania programu,,Wesoła szkoła" na TV 2. Dziś nauka języka migowego. Bardzo ciekawe! Tez się uczę.

Zadzanie1 

Dzisiaj odwiedzimy zwierzęta w zoo. Wysłuchajcie uwaznie wierszy Jana Brzechwy ,,ZOO'' ( Książka strona 112 i 113 ).Możecie tez poszukać w internecie filmików o zwierzętach egzotycznych. Pamiętajcie że podczas wycieczki do ZOO nie wolno straszyć  ani dokarmiać zwierząt. 

Zadanie 2

Ulep z plasteliny jedno ze zwierzątek z wiersza Jana Brzechwy.

Zadanie 3

 Dzisiaj będziemy liczyć w zakresie 10.  Na stronie 16 kart pracy wykonaj zadanie nr 1.Dopełnij oczka na kostkach aby było po równo .

Następnie uzupełnij zbiór do wskazanej sumy. Powodzenia!

Jest ładna pogoda możecie wyjść tylko na swoje podwórko i pobawić się piłką , skakanką albo pojeżdzić na rowerze. 

 

 

Dzień dobry! Pocałunek Już jestem , a Wy? Cieszę się że znów jestem z Wami. Ciekawa jestem jak udała sie wczorajsza zabawa babawcza i czy wiązanie szalika nie sprawiło Wam trudności. Stajecie się już coraz bardziej samodzielne. Zdobywacie nowe umiejetności. Mam nadzieję że myjąc raczki mówicie nasz wierszyk.

Dzisiaj będziemy liczyć. Jeden ,dwa, trzy i cztery maszerują oficery a za nimi oficerki pogubiły pantofelki. Spróbujcie powiedzieć wierszyk razem z rodzicami . Teraz wykonamy sobie ,,paluszkowe liczydełko" Potrzebujemy: gumową rękawiczkę(lewą) , mąkę ziemniaczna, mazaki, kawałek sznurka lub gumka. Wykonanie: do rękawiczki dziecko wsypuje mąkę( tak około szklanki), rodzic zawiązuje rękawiczkę. . Taką wypełnioną  mąką rękawiczkę kładziemy płasko na stole tak żeby kciuk był z lewej strony. Licząc zaginamy  palce rękawiczki do środka dłoni a gdy są złożone wszystkie palce to odginamy. Dzieci mogą pisakami ozdobić sobie rękawiczkę w miejscu paznokci narysować wesołą bużkę. Polecenia wydajemy sobie na zmianę . Raz liczy rodzic a raz dziecko. Miłej zabawy! 

 

 

 

20 kwietnia 2020r(poniedziałek)

 

 Witam Was serdecznie. Zaczął się nowy tydzień,  jest poniedziałek. Może przypomnijcie sobie przy okazji dni tygodnia.  Zaczynamy piosenką ( na melodię piosenki Panie Janie)

Zadanie 1 

Zły wirusie, zły wirusie

Nie chcę cię, nie chcę cię

Często myję ręce, często myję ręce 

Nie dam się, nie dam się!  

Nauczcie się tej piosenki i śpiewajcie podczas mycia rąk. 

Domyślacie się już na pewno że będziemy dziś zajmować sie tematyką zdrowia. Jak należy dbać o zdrowie podpowie Wam ilustracja w Książce na 115 stronie.  

 Żeby zdrowym być należy:

Zdrowo się odżywiać ( jeść dużo  warzyw i owoców, nabiał, mięso: ograniczać słodycze)

Uprawiać ruch na świeżym powietrzu ( gimnastykować się, chodzić na spacery, grać w piłkę, jezdzić na rowerze itp)

Dbać o higienę( myć codziennie całe ciało, myć ręce i zęby, dbać oczystość włosów, obcinać paznokcie, nosić czyste ubranie,)

 Spać i odpoczywać( chodzić spać około godziny 20, spać 10 godzin, pamiętać o wiertrzeniu pokoju w którym śpisz, leżeć sobie słuchając relaksującej muzyki)

Dbać o dobry humor( często żartować, uśmiechać się, oglądać wesołe filmy)

 

 

Zadanie 2 

Mamy dobry humor jak hipopotam. Poznajemy literkę h, H. Narysuj hipopotama -  karty pracy 4 strona 19 zad.1

Analizujemy wyrazy Hela , humor. Dzielimy na sylaby(klaszczemy) i głoski. Wykonujemy zadania na stronie 20 i 21(wskazywanie liter, tworzenie nowych wyrazów, pisanie po śladzie).

 Zadanie 3

Spędzić aktywnie dzień na świeżym powietrzu .( rower, piłka, skakanka, praca w ogródku itp)

Miłego dnia!

 

Dzisiaj poniedziałek i znów jestem  z Wami Kochani!Pocałunek Trudny to dla nas czas , nie możemy narazie spotkać się w przedszkolu ale wiem że ładnie pracujecie, zdobywacie nowe wiadomości i umiejętności podczas zajęć domowych , samoobsługowych, plastycznych czy zabaw. Cieszy mnie to bardzo. Pamiętajcie o częstym myciu rąk . Pomoże  Wam w tym nowa piosenka:( melodia piosenki Panie Janie)

Zły wirusie, zły wirusie

Nie chcę cię, nie chcę cię

Często myję ręce, często myję ręce

Nie dam się , nie dam się!  

Rodzice przypomną Wam jak należy prawidłowo myć rączki.

Żeby być zdrowym należy też dożo przebywać na powietrzu. Dzisiaj piękny słoneczny dzień. Wybierzcie się na spacer i zróbcie bukiecik z kwiatków które już zakwitły.  Zapytajcie rodziców o ich nazwy. Jestem ciekawa ile kwiatków udało Wam się znależć? Miłego spaceru!

 

 21 kwietnia 2020r (wtorek) 

 

Dzień dobry dzieciaczki ! Witam Was uśmiechem. Kolejny wspólny dzień przed nami. Liczę na to że spodobała Wam się nowa piosenka do mycia rączek. Pamiętajcie o tej czynności kochani. Powiedzcie rodzicom coś miłego i zaczynamy.

Zadanie 1

 

Wczoraj poznaliśmy literkę H, h. Ładnie pracowaliście. Aby jej nie zapomnieć utrwalimy ją dzisiaj. W Książce na stronie 114 znajdziecie sylaby  z nową literką , spróbujcie je przeczytać. Sa tam też nowe wyrazy , może uda Wam się je przeczytać?W  zdaniach: Hela ma dobry humor. To jej nowa hulajnoga.   Proszę wyszukać wyrazy z litrrą h, H i  podkreślic je. 

 

Zadanie 2

Wczoraj dowiedzieliście się co robić aby być zdrowym.  Sposób odżywiania wpływa na Wasz stan zdrowia. Dzisiaj proponuję Wam wykonanie zdrowej przekąski,,Owocowy szaszłyk" Pobawimy sie w kuchni. Będziemy doskonalić posługiwaniesie nożem. Potrzebne będą owoce (banan,jabłko,gruszka jakie macie w domu, mogą być tez z kompotu np.wiśnie czy śliwki), patyki do szaszłyków, nóż. Owoce należy umyć i obrać ze skórki w tym pomogą Wam rodzice. Owoce kroimy na małe kawałki( robia to dzieci). Porównujemy konsystencję owoców ich twardość, zapach, smak. Następnie nadziewamy na przemian kawałki owoców na patyczki . Owocowy szaszłyk juz gotowy. Pamiętajcie o posprzątaniu stołu po pracy. Smacznego!

 

Zadanie 3

Utrwalenie figur geometrycznych, rozwijanie kreatywnego myślenia, doskonalenie techniki wycinania. Potrzebne będą; kolorowy papier, nożyczki. klej, kartka  białegopapieru, kredki lub pisaki. Proszę narysować i wyciąć z kolorowego papieru : koło, kwadrat, prostokąt i trójkąt( wielkość ok.10 cm) . Następnie przyklejcie je w odstępach na kartce i  z każdą ztych figur przekształcie na jakiś przedmiot, postać, zwierzę , pojazd itp, dorysowując kradkami brakujące elementy. Liczę na waszą pomysłowość. Powodzenia!

 

 

 Dzień, dobry, dzień dobry!Pocałunek Gotowi jesteście do zabawy? Zaczynamy!

 

 Wierszyk

Hop- rączki w górę, hop rączki w dół

Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat, prostokąt śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny. 

Głowa okrągła jest jak piłeczka

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek,

Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.

Nogi pajaca - prostokąciki, na nich z kwadratów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka i już jest pajacyk , co skacze jak piłka!

Proszę o wycięcie z kolorowego papieru  figur z wiersza( rodzice). Z tych figur dziecko próbuje ułóżyć pajaca i nakleja na kartkę papieru.( dziecko samo smaruje klejem figury). Zabawa ruchowa,, Pajacyk" - dziecko podskakuje rozszerzając nóżki( szeroko, wąsko) jak to opanuje dokładamy ruch rąk( góra, dół) Wesołej zabawy kochani!

 

 

22 kwietnia 2020r( środa) 

 

 Witam Was kochani! Słonko już wstało i mam nadzieję że Wy też? Dzisiaj środek tygodnia i piękne słonko za oknem. Zaczynamy!

 

 

Zadanie 1

 

 

Szczotka, pasta, kubek cieła woda .

Tak się zaczyna wielka przygoda.  

Myję zęby bo wiem dobrze o tym kto ich nie myje ten ma kłopoty.

Bo, to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!

Zaśpiewajcie sobie tą piosenkę z mamusią. Czy pamiętaliście o umyciu ząbków?

 

Dzisiaj przypomnimy sobie jak należy dbać o czystość jamy ustnej i zębów. 

W książce na stronie 116  znajduje się wierszyk ,,Zęby" posłuchajcie uważnie . Opowiedzcie rodzicom o czym był ten wierszyk? 

Dla Ciebie rady Wróżki Zębuszki:

- myj zęby 2x dziennie

- pij mleko

- gryż owoce i warzywa

- jedz słodycze 1x w tygodniu

- nie jedz na noc po umyciu zębów

- zmieniaj zużytą szczoteczkę. 

 Jak będziemy  słuchać rad Wróżki Zębuszki to będziecie mieć zdrowe ząbki i ślicznu uśmiech. Tego Wam życzę.

 

Zadanie 2

Czego mniej, czego więcej ?  Pobawimy się w porównywanie liczby elementów w zbiorze. Poznamy znak <, > . Potrzebne będą kartoniki ze znakiem: = , <, > i jakieś liczmany np, kółeczka czy kredki. Wykonaj polecenie: ułóż z lewej strony 3 kółka zrób odstęp i połóż dalej następnie 2 kółka.  Policz i powiedz gdzie jest więcej a gdzie mniej kółek ? Między te kółka wstaw znak > ( większości) i tak czyta się tan zapis trzy jast większe od dwóch. Następnie proponujemy dziecku kolejne układy liczmanów , dziecko odczytuje zapis. Tak samo postępujemy ze znakiem <( mniejszości). Zapis czytamy zawsze od lewej strony. W zeszycie lub na kartce sprobuj napisać znaki<, >, =.

 

Propozycja zabawy z porównywaniem. Potrzebne są 2 kostki do gry , znaczki na kartonikach =, <, > .Zabawa jest dla 2 osób. Rzucają kostką jednocześnie 2 osoby. Sprawdzamy ile oczek jest na kostkach i między nimi umieszczamy odpowiedni znak < , >, lub =. Odczytujemy zapis. np. 3< 5 ( trzy jest mniejsze od pięciu) albo 6= 6( sześć równa się sześć)

Zadanie 3

Dzisiaj piękny dzień więc proponuję zabawy z piłka na powietrzu. Rzuty do celu, rzuty na odległość. Podrzucanie piłki w górę i łapanie w obie ręce , kozłowanie. Jak macie kogoś do zabawy i pobawcie się razem. Można podczas zabawy liczyć, mierzyć odległoćć stopami( tip- topki). 

Zadanie 4

Zróbcie zdjęcie podczas mycia zębów. Pamiętajcie o tym jak prawidłowo myje się ząbki( kółeczkami, wymiatanie). Zostawcie porządek w łazience.

 

Już jestem moje maluszkiPocałunek Zaczynamy pajacykiem. Czy już Wam się udaje? Trzeba ćwiczyć żeby być zdrowym. 

Dzisiaj proponuję zabawy rozwijające motorykę małą, ćwiczenie spostrzegawczości oraz doskonalimy liczenie.  Do pierwszej zabawy potrzebujemy: makaron rurki ( niech dzieci go pokolorują farbami na różne kolory) mogą  też być  koraliki , patyki od szaszłyka, kawałek styropianu lub innego materiału w który można wbić patyczki. W styropianie umiedszczamy 5 patyczków w odstępach ,bo na nie dziecko będzie nakładało makaron lub koraliki. Wydajemy dziecku polecenie nałóż na pierwszy patyk 1 makaron, na 2-gi patyk 2 makarony i tak dalej. Można wykorzystać zabawę kolorami. np. układaj 1 zielony 1 czerwony i tak na zmianę az do końca patyka. Makarony nakładamy, zdejmujemy liczymy do 5.  Można robić to w formie wyścigów. Miłej zabawy!

Koniecznie namówcie rodziców na spacer i pobawcie się w robienie baniek mydlanych. Najpierw dmuchajcie powietrze przez słomkę do kubeczka z płynem . Tak mocno aż będą wypływały z kubka. Zobaczcie jakie są kolorowe w słońcu. A może uda Wam się puścić bańkę w powietrze ? Powodzenia!

 

 

23 kwietnia 2020r. ( czwartek) 

 

Dzień dobry, dzień dobry moje dzieciaczki ! Jak się spało? Mam nadzieję że Wszyscy wyspani i gotowi na kolejne wspólne spotkanie. Ciszę się że znów jesteśmy razem , zaczynamy! 

 Zadanie 1

Dzisiaj nam będa potrzebne obrazki,,Ptaki" (nr 8) z wyprawki. Przyjrzyjcie się im uwaznie . Wiecie jak się nazywają? Pomyślcie jak mozna podzielić te ptaki ? ( hodowlane i dzikie). Zastanówcie się jakie mamy korzyści z hodowli ptaków? Po co są ptaki dzikie ptaki?  Ułóżcie sobie zbiory. Policzcie ile jest ptaków domowych? Ile jest ptaków dzikich? Których ptaków jest więcej?  Przypomnijcie sobie wczorajsze znaki <, > ,= . 

 

Zadanie 2

Znacie piosenkę i taniec ,, Kaczuszki" to tańczymy wszyscy razem. 

Przypomnimy sobie dzisiaj liczebniki porządkowe a pomoże nan w tym wierszyk. 

Posłuchajcie uwaznie wiersza i spróbujcie wymyśleć opowieść ruchową do wierszka. ( można liczyć palce, tupać ,naśladować chód kaczki.) 

 Ten wierszyk może być jako wyliczanka. Zapamiętajcie go.

Wiersz ,,Kaczka i kaczęta"

Pierwsze kaczątko dziobie , dziób, dziób , dziób !

Człapie po błotku  tup, tup, tup !

Drugie kaczątko dziobie dziób, dziób, dziób! 

Człapie po błotku tupu, tupu, tup!

Trzecie kaczątko dziobie dziób, dziób, dziób!

Człapie po błotku tupu, tupu, tup !

Czwarte kaczatko dziobie dziób, dziób, dziób !

Człapie po błotku tupu ,tupu,tup ! i tak dalej aż do 10 kaczątka

...A mama kaczka dumna jak paw , prowadzi dzieci prosto nad staw.  

 

Zadanie 3

Zabawa badawcza ,, Poznajemy jajko"

Potrzebne nam będzie jajko , taterzyk, sól, patelnia.Zobaczcie jaki ma kształt ?(owal) Co jeszcze możecie powiedzieć o jajku? (kolor, wielkość)

A jak jajko wygląda w środku? Rozbijamy jajko na talerz. Dziecko obserwuje z czego jest zbudowane ?  (białko, żółtko, skorupka) 

Co możemy zrobić z tego jajka? (jajecznicę) . Dziecko miesza jajko, soli i może wylać na patelnię . Obserwuje jak jajko się zmienia pod wpływem ciepła. Jajecznica gotowa ! Smacznego! Pamiętaj żeby posprzątać po sobie.

 

Zadanie 4

Będąc na dworze, na podwórku, w lesie obserwujcie ptaki. Zobaczcie co robią, jak się zachowują, jakie wydają dżwięki? To bardzo ciekawe.

Miłych wrażeń podczas obserwacji. Pamiętajcie dzieci ! Nie wolno straszyć ptaków! Nie wolno niszczyć ich gniazd!

 

 

 Witam Was moje maluszki! Pocałunek Mam nadzieję że wczorajsza zabawa z makaronem Wam się podobała. Dzisiaj zabawy w kuchni .Robimy porządki w szyfladzie ze sztućcami. Dziecko ma na stole sztućce. Nazywa poszczególne sztućce. Określa do czego slużą? Porównuje wielkości używając określeń : mały, duży, mniejszy, większy. Rodzić układa szlaczek ze sztućców np. mała łyżeczka, duża łyżka, 2 widelce, nóż, 3 małe łyżeczki  a dziecko ma ułozyć w ten sam sposób swój szlaczek( odwzorowuje). Zabawę powtarzamy zmieniając układ. Można też przeliczać ilość elementów szlaczka. Kolejne zadanie to układanie sztućców w szufladzie. Podział na gromadki, zbiory ,każdy rodzaj sztućca w osobnej przegródce. Jak juz zrobiliśmy porządek w szufladzie to teraz czas na wykonanie kukiełki z łyżki plastikowej lub drewnianej. Potrzebne będą: łyżka drewniana lub plastikowa, mazaki lub farby , kolorowe wstążki mogą buć tez paski krepy lub materiału, coś na włosy( wełna, kawałki futerka). Wykonanie: dziecko na łyżce rysuje pisakiem oczy, uśmiech. Smaruje klejem tył łyżki i nakleja włosy. Kilka pasków materiału składamy razem i przywiązujemy je do łyżki( pod głową) Kukiełka gotowa. Teraz musimy nazwać naszą kukiełkę. Dziecko wymysla nazwę. Ciekawa jestem jakie są te Wasze kukiełki?  Na dzisiaj tyle kochani. Pa!, Pa!

 

 

 

 

24 kwietnia 2020r( piątek)

 

 Witam Was serdecznie ! Dziękuję Wam za zdjęcia które mi wysłaliście. Ładnie pracujecie. Jestem z Was dumna kochani. Dzisiaj kolejny dzień razem ale to już piątek i jutro... wolne!  Uśmiechamy się i zaczynamy.

 

 

Zadanie 1

Jak rozwiążecie zagadki to dowiecie się co będziecie dzisiaj poznawać?

Zagadka 1

Choć się zielonej trawy naje to białe mlako daje? (krowa)

Zagadka 2

Jakie zwierzę sobie pozwala kupować buty u kowala? (koń)

Zagadka 4

Cztery kopytka , nogi i bródka. Już wiesz kto wyjadł kapustę  z ogródka? (koza)

Zagadka 5

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana , przez ludzi na słoninkę i mięsko hodowana. (świnka)

 

Nazwy tych zwierząt hodowlanych  podzielcie na sylaby(klaszczemy), następnie na głoski i policzcie ile głosek jest w wyrazie : koń, koza, krowa, świnka.

Z kartoników ułóżcie schematy tych wyrazów ( tyle kartoników ile jest głosek w wyrazie). Można też układać wyrazy z literek np. pisząc na komputerze. 

 

Zadanie 2

 

Zozszerzamy treści z zakresu matematyki. Podział na zbiory i część wspólna zbioru. Zadania znajdują się w kartach pracy 4 na stronie 27.

Dobrze sie zastanówcie  i uda sie napewno wykonać to zadanie.

 

Zadanie 3

,,Wiejska zagroda "- gra kreatywna ściganka. Tej gry nie ma . Ale zaraz ją wymyślimy i wykonamy. Potrzebne będą: dobre chęci, świetny humor, duża kartka papieru, kredki, pudełka po zapałkach( to będą np. budynki gospodarcze ,kurnik,obora) albo klocki ; kostka do gry , pionki (mogą być z plasteliny) i jeszcze troszkę pracy i się uda. Ta kartka papieru to plan gospodarstwa. Pomyślcie co może się tam znajdować - planujemy. Zozstawiamy pudełka  to nasze budynki . Pomiędzy nimi rysujemy dróżki  dzieląc je na pola po których będziemy przesuwać pionki. Kilka pól oznaczcie kolorami : pole czerwone oznacza np. stata kolejki ; pole zielone  dodatkowy rzut kostką; liczę na pomysłowość dzieci .Można dorysować  lub nakleić wycięte zwierzęta . Dorysować kwiatki , trawkę. Wyznaczamy miejsce START i KONIEC  Ustalamy wspólnie zasady gry . Wiem że macie fajne pomysły i powstaną ciekawe gry dla całej rodzinki. Powodzenia !

 

 

 Wszyscy są witam Was zaczynamy bo już czas! Jestem ja jestwś Ty raz, dwa, trzy! PocałunekMam nadzieję że juz niedługo powiemy ten wierszyk razem w przedszkolu. Dzisiaj mam dla Was kolejne zabawy i zadania które pozwolą Wam rozwijać kolejne uniejętności. Zaczniemy od wierszyka. Posłuchajcie uważnie i powiedzcie kto występował w wierszyku? 

Zielone żabki skaczą po łące, nad łąką świeci słońce gorące.

Kolorowy motyl usiadł na trawie i spogląda ciekawie. 

Wiem że Wam sie udało odgadnąć że to były  żabki i motyl.  Na dzisiejszym spacerku zamieńcie się w żabkę i poskaczcie jak żabka i pofruwajcie jak motylek. Bądzcie uważni bo może uda Wam się zobaczyć prawdziwą żąbkę czy motylka. A możecie jeszcze zabrać ze sobą lusterko i będzie z Wami skaczący zajączek. (Odbicie promieni słonecznych w lusterku) Zabawa plastyczna. ,,Motyl " Potrzebujemy. Kartkę białego papieru , nożyczki , farby. Kartkę składamy na pół i rysujemy na niej jedno skrzydło motyla ( u góry większe na dole mniejsze), wycinamy i rozkładamy . mamy calego motyla. Po jednej stronie motyla dzieci malują farbami kółeczka różnej wielkości i w różnych kolorach dość dużo farby nakładamy bo następnie składamy motyla( białą częścią na tą pomalowaną)  mocno dociskamy i namalowane wzorki odbiją się na białej stronie. Zwracamy dziecku uwagę na fakt że skrzydła motyla mają takie same wzorki po lewej i prawej stronie.  Motyl gotowy. Pamiętajcie że należy posprzątac po pracy. Do poniedziałku , dzieciaczki moje.

 

 

 

27 kwietnia 2020r (poniedziałek)

 

Witam Was , witam Was zaczynamy bo już czas!  Cieszę się że znów jesteśmy razem . Muszę pochwalić te dzieci które wykonały grę planszową. To zadanie wyszło Wam znakomicie. Mam nadzieję że w czaie wolnym udało Wam się zagrać z rodzinką ? Dzisiaj przed Wami kolejne wyzwania.

 

Zadanie 1.

Zabawa badawcza ,,Waga"  

Dzisiaj przy pomocy wagi , będziemy obserwować które elementy ważą  mniej, które więcej i określać co jest ,,cięższe, co ,,lżejsze", a co tak  samo ciężkie? Obejrzyj obrazki na stronie 18 w kartach pracy 4. Powiedz co jest cięższe co lżejsze a co waży tyle samo? Postaraj sie wykonać wagę wg. wzoru w książce i bawiąc się sprawdzaj, porównuj wagę  np. zabawek, owoców, klocków, samochodów. Miłej zabawy!

 

Zadanie 2

 

Kolejna zabawa - masażyk to ,,Koniki" Wiem że lubicie masażyki. Pobawcie się z rodzicami lub rodzeństwem.

 

Brykał zrebak po łace .( opuszkami palców pukają w plecy mamy)

Świeci łosłońce gorące.(rysują słońce)

Brykała też mamusia , tatuś i krewni tatusia.( opuszkami obu rąk przebiegają po plecach)

Gdy się koniki zmęczyły, ( kładą obie dłonie na plecach)

na trawie się położyły. 

Przypełzła do nich zmija ( palcem wskazującym rysuja żmiję)

grożna żmija Wija.

Syku, syku,wiejcie stąd, kto nie zwieje , zrobi błąd.

- Iha-ha - konie zarżały (opuszkami palców przebiegają po plecach, na koniec chowają dłonie pod pachami kolegi)

I w stajence się schowały . Pobawcie się w ramach relaksu .

 

Co robi Emil  ? Ćwiczenie spostrzegawczości. Wykonaj zadanie na stronie 24 w kartach pracy4. Dla chętnych zadanie na stronie 26.

 

Zadanie 3

 

Doskonalenie umiejętności czytania. Dobierz podpisy do obrazków.  Karty pracy 4 strona 25. Najpierw rodzice mogą przeczytać te zdania a dziecko szuka odpowiedniego obrazka a następnie dziecko samodzielnie próbuje przeczytać te zdania. Składamy sylaby i łaczymy je w wyraz. Bardzo proszę niech dzieci nauczą się czytać te zdania.

 

Zadanie 4

Obserwacje przyrodnicze. Wybierzcie się na spacer i zwróćcie uwagę na pogodę ( temperatura, kolor nieba, obłoki,  słońce) Pomyślcie dlaczego jest taka pogoda na dworze? (wiosna) pamiętajcie żeby dużo przebywać na powietrzu dla Waszego zdrowia.

 

 Dziś już poniedziałek witajcie!Pocałunek Stęskniłam się już za Wami. A wy?

 

Dzisiaj proponuję bajkę ortofoniczną ,, W zagrodzie Małgosi" 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi każde zwierzątko o jedzenie prosi:

Piesek szczeka : Hau, hau, hau !

Kotek miałczy : Miau, miau, maiu!

Kura gdacze: Kod,kod, dak!

Kaczka kwacze : Kwa, kwa kwa!

Gąska gęga : Gę, gę gę!

Ona też chce najeść się. 

Owca beczy :Bee, bee, bee

Koza meczy: Mee,mee,mee

Indyk gulgocze: Gull, gull, gull

Krowa muczy : Muu, muu, muu

Konik parska : Prr,prr,prr

A pies warczy: Wrr, wrr,wrr

I tak gra orkiestra ta aż Małgosia jeść im da. 

Dzieci naśladują głosy zwierząt . Zabawę powtarzamy kilka razy. Może dziecko zapamiętac ten wierszyk. 

 

Zabawa sensoryczna ,,Kolorowy patyk"

Potrzebny grubszy patyk ( dlugości ok30 cm) i  plastelina.  Wykonanie: Lepimy małe kolorowe  kulki z plasteliny, robimy z nich makaroniki  i owijamy nimi patyk. Ustalamy kolejność kolorów i je powtarzamy aż do końca patyka. 

Jak skończycie te zabawy to koniecznie pobawcie się piłką na powietrzu.  ( rzucanie do innej osoby, podrzucanie do góry i łapanie)

Życzę Wam słoneczka kochani ! 

 

 

28 kwietnia 2020 r.( wtorek) 

 

 

 Dzień dobry! Witajcie! Kolejny dzień przed nami Kochani i kolejne nowe zadania.

 

Zajęcie 1.

 

Pożyteczne owady. Jak wyglądają  owady   ?                        

 W kartach pracy4 na str.29 należy uzupełnić naklejkami obrazek łaki i odpowiedzieć jak się nazywają.  Do czego są potrzebne owady ?

Wiersz ,,Motyle"

W szarych miastach szary beton, szary asfalt.

W szarych miastach szare dymy aż do nieba.

Nie ma miejsca dla motyli w szarych miastach, a tak mało tak niewiele im potrzeba.

Taki motyl to ma skromne wymagania:

nie je masła, ani mięsa ani chleba, nie potrzeba mu mieszkania i ubrania,

inwestować w niego wcale nie potrzeba.

Ludzie mówią, że to tylko zwykły owad,a to przecież do krainy czarów bilet,

wstępdo bajki i przygoda kolorowa,

więc pomyślcie o motylach, choć przez chwilę.

Dla motyli trzeba miejsce zrobić w miastach i odkurzyć zakurzony błękit nieba,

żeby słońcem i kwiatami zakwitłasfalt,

tylko tyle i nic więcej już nie trzeba.

Odpowiedz na pytanie: Gdzie możemy zobaczyć najwięcej motyli ? Dlaczego w miastach jest mniej motyli niż na łące?

 

Zajęcie 2

 Z życia pszczół. Dobrze znacie bajkę o Pszczółce Mai i jej perypetie , tak własnie wygląda praca pszczoły. Opowiadanie A, Bahdaja ,,Malowany Ul" też  przedstawia życie pszczółek. 

 Pszczoły mieszkają w domkach które nazywamy ulami. Pasieka to skupisko uli. Wiosną pszczoły zaczynaja swoją pracę  lecą na łaki ,zbierają nektar i dostarczają do ula . Miód przechowują w plastrach wosku. Pszczoły zbierając nektar zapylają kwiaty różnych roślin i dzięki temu mamy owoce i warzywa.

Wykonaj zadania na str.28. ( czytanie ze zrozumieniem, i dokończ obrazek) 

Zabawa badawcza. Poznajemy właściwości miodu. Sprawdz : Jaki smak ma miód ? Jaki ma kolor? Jak pachnie? Jaka ma konsystencję? (płynny, stały, lepiący) Do czego służy miód?

 

Zajęcie 3

Pszczoła - praca plastyczna. Potrzebne bedzie: rolka po papierze toaletowym, cienka kartka papieru może być tez przezroczysty papier lub folia, farby, czarna wycinanka lub krepa. Wykonanie : Rolke malujemy w paski żółto-czrne. Robimy czółka z czarnej wycinanki lub zwiniętej krepy . Z folii formujemy skrzydła . Gdy farba już wyschnie składamy pszczółkę. Przyklejamy skrzydła. W otwory rolki wpychamy zwinięty papier formując głowę i odwłok. Od strony głowy wkładamy czółki i pszczoła gotowa. Można doczepić sznurek i powiesić. Powodzenia.

 

Zajęcie 4

 Obserwacja owadów w naturalnym środowisku. Spacer.

 

 

Witam Was moje maluszkiPocałunek Cieszę się na spotkanie z Wami. Dziękuję Wam za zdjęcia kolorowych patyków. Bardzo ładnie je wykonałyście. Brawo!

 Zaczniemy zabawą ruchową z pokazywaniem ,,Hop, hop! Posłuchajcie uważnie i naśladujcie.

 Kiedy jesteście zdrowe, to jesteście szczęśliwe i skaczecie wysoko hop,hop,hop do góry, lecz gdy dopada Was choroba, mina robi się smutna, macie gorączke i odpływa z was cała siła. Najpierw odpływa z głowy ( dz. opuszcza głowę) potem z rąk ( dz. opuszcza bezwładnie ręce) i na koniec z nóg( dz. siada) .A gdy mama da Wam lekarstwa zaczynacie zdrowieć i wraca siła w nóżkach( dz. wstaje) , w rączkach ( dz. podnosi rączki do góry) , głowie ( podnosi głowę) wraca uśmiech ( dz. uśmiecha się ) i znów możecie skakać wysoko hop,hop,hop do góry( dz. podskakuje). Zabawa pokazała Wam jak czujemy sie podczas choroby i jak jesteści zdrowi. Pamiętajcie to jest ważne  żeby podczas choroby zażywac lekarstwa bo one pomoga Wam wyzdrowieć. Wiem że jesteście mądrymi dziećmi i rozumiecie to. Życze zdrówka i żeby nikt nie musiał zażywać lekarstw.

Wiersz '' Grypa"

Straszna grypa łazi po mnie kaszląc przy tym nieprzytomnie.

Łazi po mnie ale po co?

O coś chodzi jej lecz o co? 

Jak pragnienie spełnić grypy?

Dać sok z malin ? Napar z lipy?  

Lub tabletkę aspiryny? Może lubi witaminy?

Chowam głowe pod poduchę

Łazi mi za lewym uchem i po czole wściekle tupie, aż mi strasznie w głowie łupie !

Od jej chuchu drga powietrze i rtęć kipi w termometrze.

Bez pytania bez pukania

Choć stanowczo jej zabraniam, wciąż uparcie po mnie łazi!

Chyba nie chce mnie zarazić ?! 

Żeby być zdrowym należy dużo przebywać na świeżym powietrzu pamiętając o prawidłowym ubiorze. Wiem że już same potraficie się ubrać. Wychodząc na spacer niech dziecko samao spróbuje wybrać odpowiednią garderobę stosowną do pogody. Utrwalamy nazwy garderoby. Proponuję dzisiaj zabawę tematyczną ,,Lekarz" i zabawę ruchową,,Tor przeszkód" Dziecko niech pamaga w tworzeniu toru przeszkód . Wesołej , kreatywnej zabawy!

Czekam na Wasze zdjęcia kochani. 

 

 

 29 kwietnia2020r.( środa) 

 

 

 Dzień dobry ! Witam Was! Nie wiem jak u Was ale mnie dzisiaj obudził padający deszczyk. Już dawno nie padał a jest bardzo potrzebny roślinom , wię nie będziemy smutni z tego powodu ! Dzisiaj roślinki się cieszą. Poproszę o piękny uśmiech i zaczynamy.

 

Zajęcie 1.

 

Dzisiaj dowiecie się jakie zwierzęta mają zwyczaje ? Na You Tobe wysłuchajcie wiersza  Jana Brzechwy ,, Jak rozmawiać trzeba z psem"

Czy po wysłuchaniu wiersza już wiecie w jaki sposób pies się z nami komunikuje? 

Spróbujmy,, rozszyfrować'  język psi  czyli jakie uczucia i emocje okazuje pies gdy: merda ogonem( okazuje radość) ; podkula ogon( boi się) ; sterczy mu ogon ( jest gotowy do ataku) ; jeży sierść na grzbiecie ( jest zły) ; gryzie kogoś ( broni się lub atakuje) ; wąch innego psa pod ogonem ( poznaje go ) ; nastawia uszy ( pies kieruje uszy w stronę szmerów aby rozpoznać czy to wróg czy przyjaciel aby odpowiednio zareagować).

Odpowiedzcie na pytania : Jak należy opiekować się psem ? Do kogo należy się zgłosić jak pies zachoruje?

Mam nadzieję że te pytania nie sprawią Wam trudności.

 

Zajęcie 2

Czytanie ze zrozumieniem i rozwiązywanie zagadki  książka KP 4 str. 30 zad.1 . 

Utrwalenie informacji o trybie życia zwierząt książka KP 4 str. 30 zad. 2.  

 

Zajęcie 3

Wysłuchanie piosenki  na You Tobe ,,Kundel Bury" ( a może mamusia pamięta tą piosenkę to też może zaśpiewać) 

Wykonanie  medalu dla pieska z piosenki.  Potrzebne materiały : do wyboru plastelina  lub brystol( karton) , koraliki, guziki, drobne ozdobne elementy, ziarna itp. kawałek tasiemki, mazaki. Liczę na pomysłowość dzieci. Wierzę w Was. 

 

Zajęcie 4

Zabawa z dodawaniem w zakresie 10. Proszę przygotować pasek z tektury ( 2cm i długości ok 20Cm) i kolorowe klamerki do wieszania prania. Wykonaj zadanie : przypnij na pasek 3 klamerki żółte a następnie jeszcze  4 zielone ile razem masz klamerek?  (to jest dodawanie) może dziecko zapisac tą czynność. Niech dzieci ćwiczą tego typu zadania. Można na zmianę raz dziecko wykonuje zadanie a następnie wydaje polecenie rodzicowi i sprawdza .

 

 

Witam Was słonecznie Kochane dzieciaczki Pocałunek. Czy Wszystkim udało się pokonać wczorajszy tor przeszkód? Widziałam że poradziłyście sobie świetnie i było przy tym dużo zabawy. Cieszy mnie to. Czy Wszyscy pamiętacie o tym aby utrzymywać porządek to wszystkie śmieci trzeba wyrzucać do kosza. Posłuchajcie o co prosi Was kosz na śmieci.

Wiersz ,,Kosz na śmieci "

Jestem sobie kosz na śmieci ,

Chodzcie, chodżcie do mnie dzieci  .

Stoje sobie cicho w kątku ,

przypominam o porządku.

Uczymy się wierszyka na pamięć żeby nie zapominać o  utrzymywaniu porządku.

Potrzebna nam będzie  karta pracy 49 ,, Śmieci w lesie" . Co robimy ze śmieciami jak jesteśmy na wycieczce np. w lesie? Dziecko odpowiada na pytanie. Następnie wykonuje polecenia z karty pracy. Powodzenia!

Zabawy badawcze z wodą ,, Co pływa ? " Potrzebujemy miskę z wodą i przedmioty z różnych materiałów ( korek, papier, plastik, metal, materiał itp) Dziecko przez działanie - zabawę obserwuje zachowanie poszczególnych przedmiotów . Mam nadzieje że nie będzie potopu podczas tej zabawy. Miłych wrażeń ! 

 

 

 30 kwietnia 2020r.( czwartek)

 

Dziś już czwartek Kochani , ale ten czas leci.. Witam Was serdecznie i zapraszam do wspólnej pracy i zabawy.

 

Zajecie 1

 

 Nowa zabawa na powitanie  .

Rodzic z dzieckiem siedzi na przeciwko siebie i wita się mówiąc sylabami jednocześnie wykonując ruch:

 Dzień  -  (klaszcze nad głową)

 do-  (uderza rękami o uda) 

 bry - (klaszcze w dłonie przed soba)

( rodzic wymawia pierwszą sylabę imienia dziecka ) uderza dłońmi  w podłogę przed sobą 

 ( druga sylaba imienia dziecka) klaszcze w dłonie

 ( trzecia sylaba jeśli jest potrzebna ) klaszcze w dłonie za plecami

 Dziecko wita rodziców mówiąc słowa mamusiu, tatusiu zamiast imion. Powtórzcie kilka razy dla utrwalena.

Kiedyś mowiliśmy o tym że jesteśmy Polakami , mieszkamy w Polsce. Znacie wierszyk ',, Kto Ty jesteś? "  Wysłuchajcie uważnie piosenki na You Toube ,,Piosenka młodego patrioty" . Odpowiedzcie na pytania; Jakie Polska ma symbole narodowe ? Zapamiętajcie je. 

 

Zajęcie 2

 

Posłuchajcie wiersza uważnie i nauczcie się go na pamięć.

Każde państwo i duże i małe , jak zapewne wiecie

Ma trzy symbole dobrze znane na świecie. 

My Polacy nasze symbole  bardzo dobrze znamy 

i teraz po kolei je wszystkie wymieniamy:

Hymn państwowy, godło Polski i ojczysta flaga - na nich skupia się w tym wierszu cała nasza uwaga. 

 

Zajęcie 3

Zadanie plastyczne.,, Flaga Polski"

Potrzebujemy: szarą kartkę papieru ( może być ta sztywna kartka bloku) ; farby czerwona i biała  i czarna, kawałki gąbki.

Wykonanie : najpierw  na szarej kartce rysujemy szablon flagi ( prostokąt podzielony na dwie równe części ). Nastepnie maczamy gąbkę w farbie białej i  nanosimy ją na kartkę (pieczątki) wypełniamy całą powierzchnię . Tak samo robimy z czerwoną farbą. Flaga gotowa. Możecie z liter ułożyć napis - Flaga Polski. Pamiętajcie o porządku kochani. Sami sprzatajcie.

 

Zajęcie 4

Zabawy na podwórku.

Jaka jest odległość ?  Rodzic wskazuje dziecku jakiś wybrany obiekt np. drzewo, płot itp. a dziecko zastanawia się ile jest do niego kroków ? Następnie dziecko idąc do wskazanego obiektu mierzy krokami odległość , liczy kroki. Porównujemy odlegści , co jest dalej a co bliżej ? Można bawić się z rodzeństwem i przyznawać punkty. 

 Uczymy się skakać na skakance. Miłej zabawy! 

 

 

 

 Witam Was Kochani ! Pocałunek Wierszyk o koszu wszyscy już zapamiętali? Musimy dbać o czystość w naszym domu i środowisku. 

 Na Tou Toube znajduje się piosenka ,,Jestem Polakiem" . Dzieci po wysłuchaniu poisenki odpowiadają na pytanie : Kim jesteś? w jakim kraju mieszkasz?

Wierszyk ,,Barwy Ojczyste"

Powiewa flaga, gdy wiatr  się zerwie ,

A na tej fladze biel i czerwień

Czerwień to miłość

Biel - serce czyste.

Piękne są nasze barwy ojczyste.

Ćwiczymy pamięć  i  uczymy się wierszyka do poniedziałku. 

 Podczas spaceru obserwacja flag wywieszonych na domach . Flaga jako jeden z symboli Polski.

Wykonanie flagi. Potrzebne są : patyczek od loda i dwie drewniane klamerki do wieszania prania, farbki czerwona i biała, plastelina. Klamerki malujemy jedną na czerwono a drugą na biało. Czekamy aż farba wyschnie i przypinamy je do górnej części patyka u góry biała na dole czerwona. Z plasteliny robimy kulkę i wmieszczamy w niej patyczek od flagi , przyklejamy do stołu. Flaga gotowa. To nie jest trudne zadanie napewno się Wam uda. Pamiętajcie tylko o tym gdzie na fladze wystepuje kolor biały a gdzie czerwony to bardzo ważne.

Żegnamy się do poniedziałku . Odpoczywajcie ! Pa! Pa!

 

 

 4 maja 2020r. ( poniedziałek)

 

Dzień dobry ! Witam w poniedziałek . Pierwszą majówkę mamy za sobą. Mam nadzieje że odpoczęliście . Przypomnijcie sobie wierszyk z czwartku. Zaczynamy.

 

Zajęcie 1

 

Dzisiaj będziemy poznawać stolicę Polski - Warszawę. Na YouTube wysłuchajcie legendy warszawskiej. Odpowiedzcie na pytania: Kto wybrał się na polowanie? Kogo spotkał książe gdy pił wodę? . Co zrobiła syrena? Gdzie upadła strzała? Kogo spotkał Książe? Jakie imiona miały dzieci? (Wars i Sawa). Jak wyglądała syrena?  Co przepowiedziała syrena? Taka jest legenda o powstaniu Warszawy. 

 

Zajęcie 2

Poznajemy zabytki Warszawy. W internecie na youTube znajdziecie filmik ,, Spacer po Warszawie" lub zabytki Warszawy- zdjęcia.( Kolumna Zygmunta, Łazienki, Pałac Kultury i Nauki, Syrenka Warszawska, Wilanów, Centrum Nauki Koperni)  Obejrzyjcie uważnie to taka nasza wirtualna wycieczka do stolicy. W książce na stronie 122 i 123 jest tekst zabytki stolicy. Znajdują się tam także ilustracje Warszawy. Postaraj się przeczytać ten tekst na str.122 i połącz zdania z odpowiednimi zdjęciami. 

 

Zajęcie 3

Praca plastyczna - Narysuj kredkami lub pisakami ,,Syrenkę " Wykorzystaj do pomocy ilustracje z książki. Z liter ułóż napis ; To syrenka. Powodzenia.

 

 Zajęcie 4

Zabawy ruchowe na powietrzu. Zbudujcie sobie tor przeszkód taki abyście mogli sobie podskakiwać, przeskakiwać , pełzać,  przeciskać, czworakować, rzucać do celu, mierzyć stopami . W domu znajdziecie z rodzicami przedmioty które możecie wykorzystać do stworzenia toru.( pudła , miski, pufy, skakanki, piłki, patyki , serso itp.) Zaproście do zabawy rodziców i rodzeństwo. Zróbcie nagrody dla zwycięzców. Miłej zabawy!

 

No, moje maluszki Witam Was!Pocałunek Czy umiecie już wierszyk? Dalej ćwiczymy pamięć - powtarzamy.

 Dzisiaj zajmiemy się zdrowym uśmiechem.

Na You Tube   wysłuchajcie piosenki ,,Szczotka pasta, kubek ciepła woda tak się zaczyna wielka przygoda ...

Śpiewajcie razem z rodzicami. Wiecie już teraz co należy robić żeby mieć czyste ząbki to teraz idziemy do łazienki i przypomnimy sobie technikę mycia ząbków.  Dziecko samo nakłada pastę na szczoteczkę , nalewa ciepłej wody do kubka. Myje zęby ,,kółeczkami" ,,wymiatamy" . Czynność powinna trwać 2 minuty. Po umyciu płuczemy starannie jamę ustną , myjemy dokładnie szczoteczkę wkładamy do kubeczka. Postarajcie się żeby nie pobrudzić ubrań podczas mycia ząbków. Ząbki już umyte to teraz ćwiczenie sprawności języka. zabawa,,Liczymy ząbki" Dziecko ma zamkniętą buzię i przesuwa językiem kolejno po zębach górnych i dolnych. Czynność powtarzać kilka razy. Wykonaj zadanie w karcie pracy 48 ;,,Zdrowy uśmiech" . Policz ile jest kubeczków. Połącz kubek ze szczoteczką i pastą , tego samego koloru. Zobacz co zostało? Życzę powodzenia. 

 

 

5 maja 2020r. ( wtorek) 

 

 Dzień dobry witam Was i wysyłam dużo słonka niech poprawi Wam humor. Zaczynamy.

 Temat dnia: Królewski Kraków.

 

Zajęcie 1

Dzisiaj odwiedzimy kolejne miasto w Polsce - Kraków. Kraków to dawna stolica Polski. Na stronie 124 w książce znajdziecie wiersz ,,Czy to Kraków?" Posłuchajcie go uważnie oglądając ilustracje zamieszczone obok. Odpowiedzcie na pytania: W jakim mieście znajduje się to wszystko?  Z jakiej wieży słychać głos trąbki? Ten głos trąbki to hejnał mariacki. Na kanale You Tube wysłuchajcie Legendy o hejnale mariackim i poznacie historię powstania hejnału. To bardzo ciekawa historia. Zapamiętajcie tą melodię.  Hejnał można usłyszeć  codziennie w radiu o godzinie 12 w południe, wysłuchaj go. 

 

Zajęcie 2

 

Kolejne zajęcie to zajęcie muzyczne. Poznamy dzisiaj nowa piosenkę. Będzie to piosenka o Krakowie ,, Płynie Wisła płynie " znajdziecie ja na You Tube. Wysłuchajcie jej uważnie i postarajcie się zapamiętać tekst. O czym opowiada? Pomyślcie i ułóżcie opowieść ruchową do słów piosenki. Śpiewajcie razem z mamą , tez zna tą piosenkę. Możecie tez przy tej piosence pograć na klockach, garnkach itp. wystukując rytm. Miłej zabawy.

 

Zajęcie 3

 Ćwiczenia grafomotoryczne. Zabawa ,,rysuj po kratkach"- utrwalenie kierunków na kartce. Potrzebna będzie kartka w kratkę ( można wykorzystać te kartki z zeszytu w którym piszecie szlaczki i cyfry). Na środku kartki robimy czerwoną kropkę i od niej zaczynamy rysować wg. poleceń wydawanych przez rodzica np, rysuj- jedną kratkę w górę (nie odrywaj ołówka od kartki), rysuj dwie kratki w lewo, rysuj trzy kratki w dół, rysuj dwie kratki w prawo . Rodzic podaje polecenia , dziecko rysuje nie odrywając ołówka od kartki. Jestem ciekawa waszych prac.

 

Zajęcie 4

Ćwiczenia ruchowe . Doskonalimy skakanie. Uczymysię skakać na przemiennie. Stoimy na dwóch nogach i skaczemy do przodu na jedną nogę, następny skok  na dwie nogi kolejny skok na jedną nogę, kolejny na dwie nogi i tak dalej. Skaczcie wolno na początku, bębą małe trudności ale jak poćwiczycie to się uda.  Kolejne zadanie to przeskoki przez przeszkody. Układamy na podłodze w pdstępach butelki, patyki (co macie w domu ) i dziecko przeskakuje najpierw na dwóch nogach ,potem na prawej, lewej i jak już to opanuje to skacze naprzemiennie ( dwie nogi, jedna noga) Pamietajcie o prawidłowym oddychaniu.

 

 

Witajcie moje maluszki Pocałunek. Dzisiaj za oknem brzydka pogoda ale ja wysyłam Wam troszkę słonka . Niech to będzie miły dzień !

 

Witamy się wczorajszą piosenką ,, Szczotka pasta, kubek ..." Mam nadzieję że ząbki już umyte? 

W piosence śpiewamy o tym jak dbać o zęby ale żeby zdrowym być musimy tez odpowiednio się odżywiać. O tym opowie Wam pewien zając z wierszyka. Posłuchaj uwaznie. 

O zającach

Gdy dojrzeją kalafiory, groch , kapusta oraz pory,

od marchewki i sałaty cudne płyną aromaty .

Jest to chwila od miesięcy , najpiękniejsza dla zajęcy.

Obojętnie chudy tłusty , uszczknie sobie liść kapusty,

a jeżeli mu za mało, może schrupać główkę całą.

Jeszcze listek jeszcze kąsek zając ostro rusza wąsem,

je ze smakiem choć surowe bo wie dobrze co jest zdrowe. 

 Odpowiedz: Co lubią jeść zające? Dlaczego? A Ty co lubisz?

W karcie pracy nr 47 ,,Zdrowie na talerzu" zaznacz te produkty które są zdrowe. Poszukaj w Waszej lodówce zdrowe produkty i nazwij je. Pamiętaj aby codziennie zjadać owoce i warzywa. Jestem ciekawa co dzisiaj zjadłeś? 

 

 

 

6 maja 2020r.( środa) 

 

Witam Was serdecznie dzieciaczki. Powitajmy się nową powitanką z klaskaniem Dzień- do-bry! dzie- ci ! Kolejny dzień przed nami. Dzisiaj dalej będziemy poznawać Kraków. Zapraszam na drugi dzień wycieczki po Krakowie. 

 

 Temat dnia. Królewski Kraków cd.

 

Zajęcie 1

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić jak wygląda regionalny  strój krakowski . Ten strój zakładany jest w ważnych dniach,  takich jak święta czy uroczystości. Zespół Pieśni i Tańca Krakowiacy podczas wystepów jest ubrany w taki właśnie strój krakowski. Na kanale YouTube obejrzyjcie 60-lecie Zespołu  Pieśni i Tańca ,, Krakowiacy" . Taniec ,,Krakowiak z kosami". I jak Wam sie podobał ten taniec?  Przyznacie że strój krakowski jest piękny, kolorowy. Zapamiętajcie jak wygląda . Zadanie na spostrzegawczość. Na stronie 34 w kartach pracy wyszukajcie strój krakowski i uzupełnijcie naklejką. 

 

Zajęcie 2

 

Wczoraj poznaliśmy historię powstania hejnału mariackiego.  Już wiecie gdzie i o której godzinie można go usłyszeć. Kraków to bardzo stare miasto  i ma wiele legend. Dzisiaj poznacie kolejną legendę o smoku Wawelskim. Znajduje się ona na You Tube,,  Bajka o smoku wawelskim''lub legenda o smoku wawelskim . Mam nadzieję że się Wam podobała ta historia.  Dzisiaj w Krakowie można zobaczyć pomnik smoka ziejącego ogniem na pamiątkę tego zdarzenia. Natysujcie smoka wg wzoru . Karta pracy4 str. 33.

 

Zajęcie 3

 

Zaśpiewajmy piosenkę ,,Płynie Wisła, płynie po polskiej krainie, po polskiej krainie. Zobaczyła Kraków pewnie go nie minie(2X) Zobaczyła Kraków wnet go pokochała (2X) a w dowód miłości wstęgą opasała (2X). Niezły z nas chór. 

Kolejne zadanie to czytanie zdań dotyczących dzisiejszego tematu. Znajdziecie je na stronie 31 katrt pracy. A oto te zdania: To Wisła w Krakowie. Ten stary zamek to Wawel . Czytając dzielcie wyrazy na sylaby. Możecie tez czytać sobie wyrazy na wyrywki. Napiszcie jeden szlaczek dowolnej literki w liniaturze.

 

Zajęcie 4

 

Robimy deser. Potrzebujmy: galaretkę owocową, dowolne owoce( mogą być z kompotu lub puszki), śmietana lub serek waniliowy( co macie w domu), posypka itp. Zaczynamy od mycia rąk i przygotowania  potrzebnych produktów. Dzieci same kroją owoce na małe kawałki i wkładają je do miseczki lub  dużego kieliszka. Nastepnie przy pomocy rodzica gotują galaretę wg przepisu na opakowaniu.(wsypują, mieszają, obserwują co się dzieje z galaretką). Czkamy aż  przestygnie. Niech pilnują tego dzieci. Potem polewamy owoce galaretką i czekamy ża zastygnie. Możemy na wierzchu położyć śmietanę lub serek waniliowy, posypać posypką i gotowe.Smacznego! Zdjęcia gotowych deserów poproszę na jutro.

 

 

 

Wszyscy są witam Was zaczynamy bo już czas!Pocałunek  Cieszę się że znów jestem razem z Wami. Mam nadzieję że pamiętaliście o umyciu ząbków ? 

 

Zaczynamy od piosenki ''Znam kolory" jest na You Tube.  Jestem pewna że piosenka Wam się podobała.  Jakie kolory występowały w piosence? Poszukajcie przedmiotów w yych kolorach.

To teraz zabawa  ,,Tęcza"

Z za wielkiej chmurki wybiegło słońce ( marsz w miejscu)

Wpadło na łąkę tyle promieni(Dz. unosi ręcw wysoko)

Patrzą biedronki( dz. formuje z rąk okulary i przykłada do oczu)

Partzą zające( dz. robi uszka zająca , przykładając dłonie do głowy)

To kolorami tęcza się mieni!

Tęcza, tęcza! Jaka ładna! ( dz. podskakuje, obraca w koło,  cieszy się)

Błyszczy w górze kolorami.

Wezmy wszyscy się za recę

Namalujmy tęczę sami. 

Wierszyk podpowiedział Wam co będziecie dziś malować? Karta pracy 51 ,,szfirowy błęit" , ,,Tęcza" Proszę aby dzieci mlowaly tą tęczę opuszkami palców moczonymi w farbie plakatowej.( pieczątki z paluszków) Jestem ciekawa Waszych prac.

 

 

 

7 maja 2020r ( czwartek) 

 

 

 

Witam Was serdecznie! To  nasz kolejny wspólny dzień. Będzie ciekawy , obiecuję.

 

 Temat dnia: Regiony Polski.

 

 

Zajęcie 1

Wczoraj byliśmy w Krakowie i poznaliście się  strój krakowski i taniec ,,krakowiak"  . Polska to kraj położony między górami i morzem. Wszyscy jesteśmy Polakami i mówimy po polsku ale Polska jest dzieli się na różne regiony jak  : Pomorze , Warmia , Mazury, Kaszuby, Śląsk. W tych regionach czsami ludzie mówąi  gwarą, występują tam regionalne potrawy, folklor, tańce, stroje a także bogactwa naturalne np.węgiel. Każdy region Polski jest inny. wypełnij do końca kartę pracy 34 i 35. Dowiedz się jak nazywa się region Polski w którym my mieszkamy ?

 

Zajęcie 2

 

Poznajemy stroje regionalne. W Polsce występuje ok. 100 strojów regionalnych. Najbardziej rozpoznawalne są : strój łowicki, strój krakowski, strój podhalański. Zobaczcie je w internecie ; Stroje regionalne w Polsce . Zwróćcie uwagę na ich różnorodność oraz miejsce ich występowania. Wysłuchajcie piosenki ,,Jestem polakiem " na You Tube. Jestem ciekawa który z tych strojów Wam się najbardziej podoba i dlaczego? 

 

Zajęcie 3

 

Na stronie 121 w książce macie mapę Polski.Powiedzcie jakie cuda natury można spotkać w Polsce? Polska jest różnorodnym krajem. Mamy góry , jeziora, morze. Polska jest pięknym krajem . Pomyśl w którym regionie Polski chciałbyś spędzić wakacje? Napisz jedną linijkę dowolnej literki. 

 

Zajęcie 4

 

Wysłuchaj  na You Tube Piosenki o figurach geometrycznych (DrobNutki||). Sluchając piosenki  możesz tańczyć i rysować figury w  powietrzu. Zapamiętaj ich nazwy i różnice między nimi. Narysuj na kartce figury  z piosenki. W swoim otoczeniu poszukaj schowanych tam figur z piosenki, miłej zabawy!

 

 

Dzień dobry, dzień dobry !Pocałunek Właśnie taki będzie bo to kolejne nasze spotkanie. Jesteście gotowi ?  Zaczynamy!

Wczoraj poznaliście kolory tęczy. Wasze prace były starannie wykonane i bardzo mi się podobały.

Zaczynamy zabawa słuchową ,,Rytm imion" Wymawiamy imiona członków  rodziny dzieląc  na sylaby klaszcząc  ; O-la , Ka- sia, Mi-ko-łaj, Se- ba- stian itp. Liczymy ilość sylab w wyrazie. 

Pamiętacie wczorajszą piosenkę o kolorach ?  Możecie ją wysłuchać jeszcze raz. Jakie tam były kolory? 

Zabawa ,,Kolory" Rodzic wymienia nazwy kolorów i mówi np. czerwony a dziecko szuka przedmiotu w tym kolorze i tak dalej z następnymi kolorami.

Na karcie pracy nr. 50 znajdują się zabawki w różnych kolorach. Otoczcie  czerwoną pętlą zabawki w kolorze czerwonym, a zieloną w kolorze zielonym a pozostałe tak jak pętla. Ćw. w posługiwaniu się nożyczkami. Dziecko samodzielnie wycina zabawki zielone i  czerwone  z karty 50. Liczy zabawki zielone . Liczy zabawki czerwone.

 Kolejna zabawa z piłką ,,Kolory" Nauka łapania i rzucania piłki w parach. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i mówi np słońce a dziecko odpowiada jaki ma kolor . Wymieniamy przedmioty w kolorach ; żółtym, czerwonym, zielonym, niebieskim.

Spacer po okolicy . Dziecko odpowiada na pytania : Jaka jest trawa?  Jakiego koloru jest niebo? Jakiego koloru jest słońce? Polecenie dla dziecka. poszukaj kwiatka w kolorze słońca. Miłej zabawy !

 

 

 

8 maja 2020r.( piątek) 

 

 

 Dzień dobry ! Witam Was cieplutko. Ale piękny , słoneczny dzień się zapowiada. Zapraszam już do wspólnej pracy. Zdobędziecie dziś nowe wiadomości a potem już macie wolne aż do poniedziałku.

 

 

Temat dnia:Jesteśmy Europejczykami.

 

 

Zajęcie 1 

 

Wiecie już z wcześniejszych zajęć że mieszkamy w Polsce i jesteśmy Polakami. Polska leży w Europie. A co to takiego Europa? W internecie pod hasłem Unia Europejska - kraje członkowskie znajdziecie mapę Europy z podziałem na państwa ( taka kolorowa). Europa to kontynent który obejmuje swoim terytorium wiele państw w tym Polskę ( dziecko pokazuje na mapie Polskę) . O tym gdzie jest terytorium danego kraju, wiemy, gdyż każde państwo otoczone jest granicą.( pokazujemy dziecku granice Polski). Granice oddzielają kraje od siebie ( to jakby płoty) Jeśli je przekroczymy to jesteśmy na terenie innego państwa. Sprawdzcie na mapce jakie państwa sąsiadują z Polską? ( Niemcy, Czechy,Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa i Rosja)

 

Zajęcie 2

 

Wcześniej już poznaliście symbole narodowe Polski . Przypomnijcie je sobie.( flaga, godło, hymn). Poszukajcie flag państw członkowskich UE.( na tej samej stronie w internecie). Zwróćcie uwagę że każde państwo tak jak Polska ma swoje symbole narodowe . W każdym kraju ludzie mówię różnym językiem. Dokończ zdanie: Polacy mówią po....   Niemcy mówią po...   Francuzi mówią po...  Rosjanie mówią po... Kraje Europy postanowiły się połączyć w Unię Europejską , aby sobie pomagać i wspólnie decydować o ważnych sprawach.Siedziba parlamentu UE mieści sie w Strasburgu ( Francja) ale większość obrad odbywa się w Brukseli ( Belgia)

 

Zajęcie 3

 

UE jak każde państwo ma swój hymn i swoja flagę. Dzieci wysłuchują nagrania ,,Oda do radości" a następnie oglądają flagę UE . Przyjrzyj się uważnie jak wygląda flaga UE ? Flaga UE to 12 pięcioramiennych gwiazdek ułożonych w kole na niebieskim tle. Każde państwo należące do UE prezentuje te flagę obok swojej flagi narodowej. UE wprowadziła też swoją walutę - euro. Zapytajcie rodziców może mają euro to zobaczycie jak wygląda. 

 

Zajęcie 4

 

 Wykonajcie flagę UE. Technika do wyboru. Może być z krepy z naklejonymi gwiazdkami( 12) z wycinanek albo namalowana farbami. Pamiętajcie o kolorystyce i zróbcie to dokładnie. Jutro jest 9 maja to Dzień Europy. Wywieśćcie tą flagę w oknie. Życzę miłego weekendu, wykorzystajcie tą piękną pogodę na spacer lub zabawy ruchowe.

 

 

 

Wysyłam buziaki i serdecznie witam się z Wami.Uśmiech Ale pięknie wykonaliście wczorajsze zadania. Te bukiety z kwiatów mleczu przepiękne.

 

 Spójrzcie na niebo. Co widzicie? U mnie są chmurki. A u Was? To właśnie z chmurka będzie nasza pierwsza zabawa.

 Chmurka - zabawa lgorytmiczna z akcentami. 

Zachmurzona mała chmurka nie chce niebieskiego piórka. ( dziecko stara się zapamiętać to zdanie) Jak już zapamięta to przechodzimy dalej.

Zabawa polega na recytowaniu tego zdania (podział na sylaby) w równym tempie, akcentując co drugą  sylabę przez ( np. tupnięcie nogą lub klaskanie lub uderzanie o podłogę) Następnie dzieci akcentują te sylaby modulacją głosu: cicho, głośno. Na koniec całą rymowankę mówi różnymi głosami: cicho ( jak sekret), głośno( gniewnie), smutno i ze zdziwieniem. Bawimy się razem z dzieckiem. 

Praca plastyczna ,,Chmurka" . Białą kartkę papieru dziecko maluje  farbami na niebiesko.( Rozjaśniamy ciemny niebieski na błękitny , niech dziecko zapamięta jak to się robi). Czekamy aż wyschnie . Rodzic na tej niebieskiej kartce rysuje kształt chmurki. Dziecko wycina samodzielnie( odcina to co nie jest chmurką .to forma docinania do pożądanego kształtu). Chmurka gotowa. Następnie rodzic z białej kartki wycina małe kropelki deszczu. Dziecko układa te kropelki na chmurce. Wykonuje polecenia. Padał deszczyk i spadły 3 kropelki deszczu . Dziecko liczy i zabiera kropelki , układa  je pod chmurką. Zabawa twa dalej podajemy kolejną liczbę kropelek które spadły na ziemie. Zamieniamy sie rolami , dziecko sprawdza rodzica. Liczba spadających  kropelek zależy od tego do ilu potrafi liczyć dziecko. Miłej zabawy !

Proponuję zabawy na powierzu. Doskonaliny: skoki w miejscu; przeskoki przez  kałużę czy kamyk ; pajacyki. Obserwujemy zmiany w pogodzie .

Dla chętnych dzieci. Praca z wyprawki wycinanki- składanki nr 16 Auto. Do podróży potrzebne będzie auto. Wykonajcie je.  Dziecko wypycha sylwetę , w okienkach rysuje twarze pasażerów. Zagina w miejscach zaznaczonych przerywaną linią i skleja w miejscach oznaczonych ukośnymi liniami. Auto  gotowe. Ciekawa jestem gdzie się udacie na wycieczke?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lipiec 2020
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
489666
Szkoła Podstawowa im. St. Żeromskiego w Trumiejach
Copyright © 2010